2627
Sök

RC eldrivet

1 210 Inlägg
8 januari 2012
Smajly skrev:
Ekis! skrev:
Smajly skrev:

Vad har dom för mått.. längd, bredd o höjd??

För att få plats i min får dom vara max Längd: 10,5cm Bredd: 3,5cm och Höjd 1,5cm

Alltså original batteri fast sättning har jag rationaliserat bort... Flyttat fart reglaget och kapat infästningen för batterierna..
Nu mera sitter batterierna fast med en spänn rem...

smile

Men du kör också med en bil som är större än min va??
Min e ju bara 1/16 så det blir ingen plats över..

Ja min är en 1/10  smile

1 210 Inlägg
8 januari 2012
Smajly skrev:
Jepps.. Men det är en TÅLIG jäkel..

Den stora har en polare till mig... Han råkade knäcka sin botten platta!!! big_smile

Körde in i en parkerad bil i full fart, knäckte framvagnen och botten plattan.. tongue

Så allt är relativt.. smile

Executive Direktör
8 Inlägg
10 januari 2012
Ekis! skrev:
Smajly skrev:

Den stora har en polare till mig... Han råkade knäcka sin botten platta!!! big_smile

Körde in i en parkerad bil i full fart, knäckte framvagnen och botten plattan.. tongue

Nej det var bakvagnen jag knäckte då. Framvagnen knäckte jag en annan gång när jag for in i ett bord. Det är min 3:e bottenplatta nu.

3 059 Inlägg
10 januari 2012
Jol skrev:
Ekis! skrev:
Smajly skrev:

Nej det var bakvagnen jag knäckte då. Framvagnen knäckte jag en annan gång när jag for in i ett bord. Det är min 3:e bottenplatta nu.

Aha. så de va du som har den stora..

Vilken är det? Borstlöst med dubbla motorer eller vilken av dom är det? Har sett att dessa också finns med enkel motor..
Vad kör du den på för accar??
Senast redigerat av Smajly (10 januari 2012)

4 693 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Dubbla motorer?
Det sitter 540 motor i min, är den bra?

Booyakasha!

Executive Direktör
8 Inlägg
10 januari 2012
Smajly skrev:
Jol skrev:
Ekis! skrev:

Vilken är det? Borstlöst med dubbla motorer eller vilken av dom är det? Har sett att dessa också finns med enkel motor..

Mamba borstlöst. Borstade motorer tar jag inte i med tång ens. Jag kör 6s lipo. 2st 11,1v 4800Mah.

4 693 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Nu är iaf styrgrejer och ena däcket bytt. Dom hade inte den sista delen hemma, skulle KANSKE komma den här veckan sad

Det var en sån här som hade gått av när jag for in i trottoaren

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfkO6ObS4AQaqcQpNWpnYIaTuODpQwXGTatqB3wG0u7b_Ldp3mJvXLqz0x
Senast redigerat av Softis (10 januari 2012)

Booyakasha!

3 059 Inlägg
10 januari 2012
Softis skrev:
Dubbla motorer?
Det sitter 540 motor i min, är den bra?

Inte i min.. men i samma modell som jag har fast den stora som jag visade på jämförelsebild lite längre upp har dubbla motorer..

540 är väl helt okej.. Tror det är lite av en standard motor i många bilar.

Jol skrev:
Smajly skrev:
Jol skrev:

Mamba borstlöst. Borstade motorer tar jag inte i med tång ens. Jag kör 6s lipo. 2st 11,1v 4800Mah.

Då har den bara 1 motor..
Vet att modellen ska finnas med både 1 och som på bilden jag visade tidigare med 2 stycken.
Undras vad den kallas med dubbla.. kan inte hitta det.. bara att den kallas e-revo som alla andra..

Släng upp nån bild på den kanske..

Ahhh, har kollat runt lite nu.. den med dubbla heter som sagt E-revo och brukar ha tillägget 5606... så söker man efter den på google så kan man skriva E-Revo 5606 så kommer den upp.
Det är samma elektronik som sitter i traxxas E-Maxx.

4 693 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Ja det verkar stå 540 på dom flesta bilar i 1500-2000 kr klassen.
Någon som vet vad 540 betyder?
Är det någon storlek eller liknande?

När jag fråga om den var bra menade jag om den är typ tålig osv

Booyakasha!

3 059 Inlägg
10 januari 2012
Softis skrev:
Ja det verkar stå 540 på dom flesta bilar i 1500-2000 kr klassen.
Någon som vet vad 540 betyder?
Är det någon storlek eller liknande?

När jag fråga om den var bra menade jag om den är typ tålig osv

Nä, det är väl fel att säga att den är dålig eftersom den motorstorleken sitter i så många modeller.
Men sen beror ju allt på vad man jämför med. Det är ingen dyr motor om man säger så...

4 693 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
E-Revo EVX-2 heter förresten den bilen du letar efter smile

Booyakasha!

3 059 Inlägg
10 januari 2012
Ja så heter den kanske igentligen.. tydligen reglaget som heter EVX-2..
Hittade denna info:
Model: Traxxas E-Revo, Model Number: 5605, Price: $450 (estimated), Availability: Late May 2008, Length: 22.91″ (582mm), Front Width: 16.38″ (416mm), Rear Width: 16.48″ (418.5mm), Weight: 151 oz (4.29kg), Ground Clearance: 3.858″ (98mm), Shock Length: 3.25″ (87mm), Tires: 5.75″ (146mm), Wheels: 3.8″ (97mm), ESC: EVX-2 16.8v, Motor: Twin Titan 550 21 turn (brushed), Top Speed: 30+ MPH

Men den är tydligen den gamla versionen och med borstade motorer och har bara en topphastighet på 30mph..
Då var den INTE intressant länge smile Det ska vara den borstlösa versionen helt klart!
Det ska vara den som heter Brushless Edition. Den har Castle 2200Kv borstlös elmotor och Monster Mamba fartreglage..

4 693 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Den jag såg hade 2 st 550 motorer

Booyakasha!

3 059 Inlägg
10 januari 2012
Softis skrev:

Ja borstade..
Det ska vara den som heter Brushless Edition. Den har Castle 2200Kv borstlös elmotor och Monster Mamba fartreglage..
Har nummer TRX5608 och söker man på det på google så kommer den upp..

Executive Direktör
8 Inlägg
10 januari 2012
Softis skrev:

Den gammla borstade har 2st 550 motorer. Den nya borstlösa har 1st borstlös motor. Jag har den borstlösa. Beroende på drevning så gör den 100kmh och stående backflips. Fast den är dyr:-(

3 059 Inlägg
10 januari 2012
Har nummer TRX5608 och söker man på det på google så kommer den upp..

Ja den kostar en del... men min tanke var att kanske hitta en beg. till bra pris..
HAB tar 6600:- för den så nog e den dyr ny.

4 693 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Jaha, va onödigt att ha 2 borstade när man kan ha 1 borstlös. Fast det låter ju fränare med "Dual motor" big_smile

Booyakasha!

3 059 Inlägg
10 januari 2012
Softis skrev:
Jaha, va onödigt att ha 2 borstade när man kan ha 1 borstlös. Fast det låter ju fränare med "Dual motor" big_smile

Fick bara för mig att den skulle vara piggare än den är.. 2 motorer gör att dom inte behöver jobba lika mycket som 1 och borde kunna bli både pigg och framförallt stark.. men borstade är vad det är..

Fast priset är INGET mot vad traxxas senaste kommer att kosta........................ 11395:- !!!!!!!(hobbex)
http://www.hobbex.se/produkter/radiosty … ercar.html

Och då kräver den tillomed att du måste ha en iPhone för att få ut full effekt !!! Sån kommer jag aldrig att köpa.. iPhone då asså.. hatar möget. Så då blir det ingen sån bil heller smile

4 693 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
Den där har jag tittat på förut.
Snacka om att bli begränsad.

Går väl bara att köra på slipat betonggolv med den så låg som den är

Booyakasha!

3 059 Inlägg
10 januari 2012
Softis skrev:
Den där har jag tittat på förut.
Snacka om att bli begränsad.

Går väl bara att köra på slipat betonggolv med den så låg som den är

Ja MYCKET begränsad.. Går ju säkerligen att höja upp den lite för att kunna köra på normal väg.. Men en bil i den hastigheten kan man ju inte göra mycket mer än köra rakt fram med.. Inte heller köra grusväg/gräsmatta o där det är lite roligt.
Måste bli ganska tråkigt i längden..

Sök