4133
Sök

BILLJUD`S INSTALATION BMW 528iT

Projeckt SQL Team MASS Ny bil, nya planer, mera SQ än L

Herr
243 411 Visningar
Uppdaterades senast 9 augusti 2013
517 Inlägg
28 november 2012
haha okej jag skulle inte höra nån skillnad men jag ä nöjd med mina 2 biltema kabelkit för 199kr det andra kitet köpte jag på loppis helt nytt i förp för 50pix

Herr
851 Inlägg
28 november 2012
Trådstartare
ok inte billiga men inte dyra häller, men ska man ha 3 par så drar det l'ätt i väg...

raggaren80 skrev:
riktigt trevliga lågnivå kablar gissar på svindyr hehehe yikes

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]

Herr
851 Inlägg
30 november 2012
Trådstartare
Nu drar det i hop till bygg dag, eller bygg helg... Inredningen ska ut, Lågnivå kabel IN, och sedan ska batterilådan på börjas, och med lite tur göras klar, koppla in så många batterier jag kan med det lilla jag har att koppla in med, sedan får jag invänta mera ekonomiska medel innan polskorna kan inhandlas, 10par gånger 118kr, sedan ska det eventuelt meda 70mm2 kabel på det... men det får bli januaris problem...

Om ingen köper mina 3518 så klart... då blir det en hjävla fart.... tongue

Herr
851 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
I helgen har det h'änt en hel del...

lågnivåkablarna på platts... Väldigt nöjd... pimpade sterion in kopplad, så jag inte kommer behöva vara bakom sterion mera nu.. i alla fall på ett tag, till slut blev det 5st battierer tillfäligt inkopplade så A3 stegen som nu driver hal anlägningen har något att jobba med... när ekonomin till låter kommer det handlas 3-4 meter 70mm2 till nya batteribanken, samt ett 20tal batteripoler Skyldemarks med... så allt blir inkopplat korekt...
så ska ju AQ stegen in i bilen med... lådans position måste skysteras, kanske blir så att jag måste fippa mer med stömmen spå jag vet vart alla steg ska kopplas från...

men en mycket glädjande nyhet är att bilen nu mera är 99% störnings fri, bara ett svagt svart vinanade när man varvat upp på 1an eller 2an och släpper gasen så man inte hör vägbruset, men mptorn har höggt varvtal..
så men det är kanske 1/10 av det som var innan...

det är något jag kan leva med... man måste veta om det och lysna spesefikt efter det för att det ska märkas ens..

bilder finns, det blev mera bygge med, en BMW till har fått lågnivåkablar och bafflar och mojs byggt det den med..
ägaren är lätt lyrik och har ett fenuligt leende på läpparna...

nu är det dock för sent för att l'ägga upp och tämma digital kameran mm...
så håll er till tås någon dag så kommer det bilder...

och detta är ett uppryckning i kvalitet och i seriösitet...
det börjar bli rigtigt fason på mig... ^^ Tack Mica.... smile

Nu-... SÄÄÄNG-.-.-. kl ringer på tok för tidigt för att det ska vara humant...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
3 december 2012
shidapu skrev:

lågnivåkablarna på platts... Väldigt nöjd... pimpade sterion in kopplad, så jag inte kommer behöva vara bakom sterion mera nu.. i alla fall på ett tag, till slut blev det 5st battierer tillfäligt inkopplade så A3 stegen som nu driver hal anlägningen har något att jobba med... när ekonomin till låter kommer det handlas 3-4 meter 70mm2 till nya batteribanken, samt ett 20tal batteripoler Skyldemarks med... så allt blir inkopplat korekt...
så ska ju AQ stegen in i bilen med... lådans position måste skysteras, kanske blir så att jag måste fippa mer med stömmen spå jag vet vart alla steg ska kopplas från...

men en mycket glädjande nyhet är att bilen nu mera är 99% störnings fri, bara ett svagt svart vinanade när man varvat upp på 1an eller 2an och släpper gasen så man inte hör vägbruset, men mptorn har höggt varvtal..

det är något jag kan leva med... man måste veta om det och lysna spesefikt efter det för att det ska märkas ens..

bilder finns, det blev mera bygge med, en BMW till har fått lågnivåkablar och bafflar och mojs byggt det den med..

Naaaaaaw......så gulligt smile
Så mitt fördärvande av henne har börjat smitta av sig på dig? Nu är jag nästan stolt wink
Psst......hon har skällt på mig över detta ngr ggr big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Herr
851 Inlägg
3 december 2012
Trådstartare
Nja..... jag har alltid varit lite skadad...
Det är det där med tids komp som "det ska vara" som kommer bli det slutgiltiga...

jag vill ha ljudet på ett annat sätt än som EMMA anser vara korekt...

Så HiFi enligt EMMA vet jag inte... men klart brett och maffigt vill jag ha det...
Sedan blir ju vart nytt bygge och var uppgradering mera nördigt mera roligt...

Synd att inte jag fick tag i kabel ankare, men samtidigt, högtalar kabelöen ska bytas ut,
så allt ska i sär och göras om endå.. så kan ju köpa kabel ankare och fästa lågnivån samtidigt som det sker då...

men det spelar nu i alla fall.-.--
VÄLDIGT nöjd med subben än, låter presist som jag vill ha det.. ^^

Lonefox skrev:
shidapu skrev:

Naaaaaaw......så gulligt smile
Så mitt fördärvande av henne har börjat smitta av sig på dig? Nu är jag nästan stolt wink
Psst......hon har skällt på mig över detta ngr ggr big_smile

Herr
851 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Då har det blivit dax... blev mindre bilder än jag mindes det...
men fler på det paralella bygget...

Men några...

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79525/79525-0f94b74636689367f783a373dd61053a.jpg

Stolen ur, gör det enklare att dra kablarna...
Så otroligt synd att jag inte fick tag i kabel ankare...
men högtalar kablarna kommer bytas i jan/feb... så kan ju lika gjärna ankra fast som då...

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79525/79525-c34a6a4b1fa3834836a802bdc36fa91f.jpg

Börjar lyfta mattan...

Svårt att fokusera på kablarna med den dåliga kameran, men det är bättre än att andvända mobilen...

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79525/79525-43026f03691769deeeec71ec875c4568.jpg

men en bild blev det på de färdig porrade kablarna...

https://www1.garaget.org/gallery/images/80/79525/79525-38f846a4e2e8177aff196c1921cb39f2.jpg

Rigtigt nöjd med detta faktiskt...
och inte bara för att jag kan, utan har man 6st likadana kablar. är det enklare att veta vart alla går i fall man måste byta steg, eller bygga om något...

435 Inlägg
6 december 2012
ska bli kul o se slutresultat smile

Herr
851 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Klar blir man väll aldrig... nästa stora steg blir nya middar, sedan ska batteri lådan byggas...
och mina stor steg ska in...

Frostduck skrev:

435 Inlägg
6 december 2012
shidapu skrev:
Klar blir man väll aldrig... nästa stora steg blir nya middar, sedan ska batteri lådan byggas...

Frostduck skrev:

så sant.. man kommer ju alltid på nya idéer för att öka dB, väldigt intressant låda du byggt iallafall smile

Herr
851 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Tackar... det är dock en "vanlig" basreflex...
men låter väldigt gott... ska bli väldigt väldigt interesesant och höra vad den gör med 9Kw i stället för 300w

Frostduck skrev:
shidapu skrev:

Frostduck skrev:

så sant.. man kommer ju alltid på nya idéer för att öka dB, väldigt intressant låda du byggt iallafall smile

Herr
851 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Jackten på skyldemarks saker har på börjats...

Har googlat och kollat på båt afärer här nere.. men har ingen koll på vilka som har kabel på löp meter, 70mm2 samt behöver ju en hög polskor... tängte börja med att köpa upp polskor, men hittar ingen afär som enligt deras sida har...

kanske får göra så att man får ta fram telefonen och ringa follk i morgon.. BURR...

Någon som har någon bra butik som brukar har saker hemma ?
eller blir det att vänta tills man kommer upp till stockholm...

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 december 2012
shidapu skrev:
Jackten på skyldemarks saker har på börjats...

Har googlat och kollat på båt afärer här nere.. men har ingen koll på vilka som har kabel på löp meter, 70mm2 samt behöver ju en hög polskor... tängte börja med att köpa upp polskor, men hittar ingen afär som enligt deras sida har...

kanske får göra så att man får ta fram telefonen och ringa follk i morgon.. BURR...

Någon som har någon bra butik som brukar har saker hemma ?
eller blir det att vänta tills man kommer upp till stockholm...

TH Peterson i Mölndal har oftast hemma.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

136 Inlägg
9 december 2012
http://www.hjertmans.se/ har jag handlat av flera gånger förvisso i sundsvall men finns på flera ställen göteborg också.
Senast redigerat av justxfun (9 december 2012)

Herr
851 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
tackar tackar... smile Nu är det bara om någon vill köpa Mina 3518 så kommer bygget vara klart innan jag hinner säga Decibell

BagarN
1 179 Inlägg
9 december 2012
Swedol finns väll i närheten? De har bra kopparkabel och allt annat dylikt smile

Herr
851 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Joo koppar kabel ja... men den är ju typ som att hantera en lik-stel hummer...

När det kommer bli så thigt, och trångt så kommer det vara bra om det gick att böja den,
Samt att jag redan har så jag kan dra 40% AV ALLT I SKYLDEMARKS 70, så det kommer bli fortsätta i samma anda,
Samt att det ska kläs med...

Mohawwk skrev:
Swedol finns väll i närheten? De har bra kopparkabel och allt annat dylikt smile

BagarN
1 179 Inlägg
9 december 2012
shidapu skrev:

När det kommer bli så thigt, och trångt så kommer det vara bra om det gick att böja den,
Samt att jag redan har så jag kan dra 40% AV ALLT I SKYLDEMARKS 70, så det kommer bli fortsätta i samma anda,

Mohawwk skrev:

Inte om man väljer rätt kabel wink Orangea radaflex kabeln är underbar smile

Herr
851 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
och den finns i 70mm2 ?
under 140kr metern ?

Mohawwk skrev:
shidapu skrev:

Mohawwk skrev:

Inte om man väljer rätt kabel wink Orangea radaflex kabeln är underbar smile

Gladen Audio
2 388 Inlägg
9 december 2012
Sök på Skyllermarks så hittar du nog lättare rätt grejer.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

Sök