17 december 2012
Trådstartare
Är så kluven.. efter att ha suttigt bak i bilen och sett ut över lådan... måste jag inse.. den ser förhjävlig ut...
STOR som fan, för hög, för djup, den får inte rigtigt platts som jag hadde tängt eller planerat...
Så...... Frågan är... vart går jag härifrån och åt vilket håll...
Alternativen är....
Alternativ 1
Vägg igen... fast denna gång så ryker baksätet, göra en låda på 300L ca... stämma av den lågt och fint, men inte så den blir bummlig... med bara 9518 basen så... alternativet är ju att andvända 3518 basarna och göra lådan större och bättre... runt 500L med det extra utrymmet borde det bli "enkelt"... men vet inte... osäker om jag vill bli av med baksätet.. det känns om om det inte blir bil då....
Alternativ 2
Är att bygga ner 18"aren till en 10" så jag har en 9510a men att fortfarande mata den med samma steg...
Har en rigtigt rigtigt bra låda för denna... bara bygga och smälla in... och då 10" lådan blir MASSA mindre... kan slutstegs monteringen bli rigtigt cleen, och bilen inte väga 1000 miljoner ton...
Men samtidigt så när en 10"are blir matad med 9kw borde den fortfarande kunna prestera lite volym så jag blir nöjd...
Nackdelen med Första är utrymmet...
samt att det kommer väga en massa, och bilen tappar all typ av bruks värde,... ocvh blir bara en musik låda...
Nackdelen med det andra är att det blir en rigäl slant som måste ut, och att jag kanske inte blir nöjd med mängden bas....
Fan måste sova på detta...
Ideer och förslag motaget...
Alternativet är att köra en 9512 eller 15... alltså bygga om den till det... men större en 12 så börjar utrymmet göra sig på minnt i gen...
fan vet inte alls längre...
Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]