Här kommer jag lägga upp bilder på min XC70 D5 Ocean Race Refinement som det kommer att byggas multimedia och ljud i under vintern.
Börjar med att lägga upp en bild på hur bilen såg ut i höstas.
Sedan dess är extraljusen utbytta mot några mindre xenon istället, blev bra mycket bättre.
Tyckte att mittkonsolen såg lite tråkig ut med den svarta plasten så det blev till och drapera dit lite kolfiberfilm.
Då det är mycket som skall inhandlas så kommer det bli lite tomgång i början men idag så började jag iallafall med att montera skärmarna i nackstöden.
Det som skall in, 2 st Veba 6" skärmar med tillhörande ir lurar.
Original.
Nackstöden bortplockade.
Skinnet bortplockat.
Måttat ut vart ramen skall sitta, börjat och pilla bort frigoliten.
All frigolit borta samt gjort hål för kabeln till skärmen.
Ramen ditskruvad och limmad.
Dragit tillbaka skinnet, lite halvbökigt.
Skurit ut det som skall bort.
Färdigt resultat.
Båda skärmarna isatta i nackstöden.
Kabeldragning i ryggstöden.
Det färdiga resultatet. Kan se lite konstigt ut på bilden men dels så är ena ryggstödet mer fällt än det andra samt att vinkeln blev fel när jag fotade då jag inte hade lust att lyfta ur hundburen bak
En liten uppdatering som inte har med stereobygget att göra, men ändå.
Har länge gått och stört mig på att det inte finns något galler i luftintaget på kofångaren på dessa modeller, sagt och gjort, blev till att fixa något eget, blev helt okej, ser mer färdigt ut nu.
Före, inte så roligt, ägaren före mig hade dessutom satt på något som ska hålla djuren längs vägen borta, dom åkte ox bort nu.
Efter, nu ser det mer komplett ut.
Några helhets bilder hur det ser ut i dagsljus.
Och en framifrån.
När det gäller ljudbygget så kommer kablar att beställas i veckan så troligen blir det att börja med detta till helgen. Ha det så bra så länge