3140
Sök

Hur får man loss Audi 80 -93 styrbox?

486 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Ja som rubriken lyder. Tänkte att jag skulle sätta i mitt chip till bilen som jag inskaffade för ett tagsen. Meen så va de ju där med att ligga uppochner under handsfacket och pilla, ser ju boxen klart och tydligt. Får ju inte loss den bara! Vad sitter den fast med egentligen? Ser ju varken bultar/muttrar/skruvar/fjädrar. Någon som har erfarenhet av detta tidigare? smile Tack på förhand:D

176 Inlägg
13 januari 2012
Upp med bild annars.

486 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Fixar de imorgon!

176 Inlägg
13 januari 2012
spånade runt på div audi forum. de flesta har gett upp att försöka demontera loss den. en annan nämde att man ev får plocka ner instrumentbräda (låter fruktansvärt ologiskt) en annan sa är "nog" bara till att bända loss den.

Sj skulle jag tro om de nu inte sitter med skruv så 'r det antagligen låsclips. men såg massa olika typer av ecu/ecm's när ja sökte, så vore bra om jag/vi fick se vilken modell det är.

Kanske en bra notis som en annan skrev på ett forum;
"varför ska du bort med den?Läste i en audi handbok att det va jätteviktigt att ej ta bort kontakten från ecu,n om motorn har gått senaste 30min,annars måste man in till vag o nolla den eller nåt sånt!Annars så är det nog bara att bända lös dom,om det är uppe/nertill vet jag ej har oxå testat men gav upp direkt eftersom den funka då jag bytte tändspole
mvh benka

audi 80 avant-93"

Är ingen expert på Audi, så jag vet inte haha. men men, kanske bra att tänka på

486 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
H22 skrev:
Kanske en bra notis som en annan skrev på ett forum;
"varför ska du bort med den?Läste i en audi handbok att det va jätteviktigt att ej ta bort kontakten från ecu,n om motorn har gått senaste 30min,annars måste man in till vag o nolla den eller nåt sånt!Annars så är det nog bara att bända lös dom,om det är uppe/nertill vet jag ej har oxå testat men gav upp direkt eftersom den funka då jag bytte tändspole
mvh benka

audi 80 avant-93"

Just de lyckades jag också hitta, men ja ska ta bild imon så får vi se. Förstår att många gett upp för de va de jävligaste ja vart med om. Funderar väl på att ev ta ner handsfacket och diverse grejer bakom för att komma åt lite bättre.

176 Inlägg
13 januari 2012
går de att röra alls då? Vissa sitter ju med "skjutclips". Typ trycker upp den, o sen åt sidan(antingen upp/ner/v/h) o sen drar tillbaka?

Administratör
2 978 Inlägg
13 januari 2012
Man får lossa den vita plastgrejjen som håller skyddet som sitter under handsfacket och sen bänder man undan spärren som håller boxen och lirkar ner den inget avancerat med det... smile

En kopp av den svarta såsen...

486 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Ja den går att vicka lite åt sidorna ca 1-1,5 cm men inte uppåt eller neråt. Ska nog testa lite som du säger att trycka  till lite uppåt och se om de släpper någonstans.

176 Inlägg
13 januari 2012
Kofot?

486 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Goffen skrev:
Man får lossa den vita plastgrejjen som håller skyddet som sitter under handsfacket och sen bänder man unnan spärren som håller boxen och lirkar ner den inget avancerat med det... smile

åh fan den vita med? såg ju inte alls ut att va ivägen:) men då ska ja ta i lite med hårdhandskarna imon så ska den nog ner!smile

Administratör
2 978 Inlägg
13 januari 2012
Mja den va ivägen på min S2a i alla fall kanske är bättre plats på en vanlig 80... man bänder den lite framåt eller bakåt har jag för mig beroende på vilken sida den sitter på...

En kopp av den svarta såsen...

486 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
hehe aa kanske de, men skriver väl imorgon om jag lyckas eller inte! men tack för hjälpen såhär långt! smile

Sök