2811
Sök

Köpråd Ford Sierra turbokonverterad, hjälp innan köpet imorgon 15/1 -12

172 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej hallå! Har varit förbi och kollat på en turbokonverterad Ford sierra.

Några tips och vad bör jag se upp för? Priset är det som han begärt i annonsen, dvs 10.000:-

Här är annonsen
http://www.blocket.se/lund/Ford_Sierra_ … _3&w=1


Mvh
Anton

Aldrig nöjd
804 Inlägg
14 januari 2012
#2
dappe89 skrev:
Några tips och vad bör jag se upp för?

Ja, Bilprovningen. tongue

Livet är för kort för att äga Volvo.

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
14 januari 2012
#3
Det är ju rätt vanligt att man konverterar gamla pintos.
Dom är rätt rejäla motorer smile

Så om det är korrekt gjort och man inte kör som en potatis så tror jag inte själva bilen är ett problem, men som sagt. Går ju inte igenom bilprovningen med turbon på tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

6 645 Inlägg
14 januari 2012
#4
LeafBox skrev:
Det är ju rätt vanligt att man konverterar gamla pintos.
Dom är rätt rejäla motorer smile

Så om det är korrekt gjort och man inte kör som en potatis så tror jag inte själva bilen är ett problem, men som sagt. Går ju inte igenom bilprovningen med turbon på tongue

Lever farligt då vanligaste felet är att oljetillförseln för kamaxeln täpps

Var noga med oljebyten..

De/Dem

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
14 januari 2012
#5
Malheus skrev:
LeafBox skrev:
Det är ju rätt vanligt att man konverterar gamla pintos.
Dom är rätt rejäla motorer smile

Så om det är korrekt gjort och man inte kör som en potatis så tror jag inte själva bilen är ett problem, men som sagt. Går ju inte igenom bilprovningen med turbon på tongue

Lever farligt då vanligaste felet är att oljetillförseln för kamaxeln täpps

Var noga med oljebyten..

Går utan oxå xD

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

172 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#6
Ja, bilprovningen blir inga problem då har slänger på org grenrör ofc wink

Varför och var täpps oljetillförseln igen? ;O

Tack för svaren!

12 086 Inlägg
15 januari 2012
#7
Ett jättevanligt fel på Pintomotorn är att oljeröret över kamaxeln koksar igen, vilket leder till att kamaxeln och ventilmekanismen slits ner och börjar föra oväsen. Beroende på hur slitet det är går det att justera ventilspelet och rengöra röret.

Anledningen varför är dålig konstruktion tillsammans med dålig service.


Sök