3886
Sök

Kan dom här rallystolarna passa i en 740?

Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
18 januari 2012
Grantomta skrev:
JM-Racing skrev:
evilaudio skrev:

fast stolen i sig lär inte hålla i en krock..  å jag har oxå dessa stolar men tycker inte att man sitter vidare skönt i dom om man ska åka långt.. fast hänger nog mycke på hur man e byggd å hur mycke man väger.

Visst gör det de!
Mina är byggda perfekt för mig som är medelstor och c.a 187cm.. Men det stämmer ju, är du mycket större, eller mycket mindre kan de ju vara både positivt och negativt.

Har en polare som krockade.. Han hade såna, enligt brandmännen räddade den sportstolen hans liv, och det var faktiskt Fighter ifrån Stylingbutiken eller vart han hade köpt dem (Men de är ju samma stolar), så de är faktiskt riktigt säkra. smile

va hade han för bälten till stolarna? för du får ingen säkerhet i en "rallystol" förens du sitter med ryggen mot ryggstödet röven längst ner å 4p lr 6p bälten. Sitter man som man brukar göra när man åker på vägen(som en nerhälld snorlorska i stolen) så är risken större för ryggskador med en "rallystol" pga att alla höga stöd som är på stolarna hamnar på fel ställe på kroppen.

Sen som evilaudio säger fruktansvärt obekvämt å åka lång i en sån stol för man kan ju bara sitta på ett sätt i den djupa skålningen å hur många pallar åka 10mil utan att röra sig de överhuvudtaget.

Han hade 3" 4-punkt. Anledningen till att man behåller originalbältet är ju för att besiktigningen godkänner endast originalbälte, oavsätt stol. Sedan om 4-punkt är brevid är en annan sak, men han hade såna.

Just live life - VIP Style.

KHRacing
18 januari 2012
Grantomta skrev:
va hade han för bälten till stolarna? för du får ingen säkerhet i en "rallystol" förens du sitter med ryggen mot ryggstödet röven längst ner å 4p lr 6p bälten. Sitter man som man brukar göra när man åker på vägen(som en nerhälld snorlorska i stolen) så är risken större för ryggskador med en "rallystol" pga att alla höga stöd som är på stolarna hamnar på fel ställe på kroppen.

Sen som evilaudio säger fruktansvärt obekvämt å åka lång i en sån stol för man kan ju bara sitta på ett sätt i den djupa skålningen å hur många pallar åka 10mil utan att röra sig de överhuvudtaget.

Det dä'r är jäkligt fel.
man kan dra ett vanligt 3-punkts bälte så att man sitter säkert o stabilt i en race-stol med.

216 Inlägg
19 januari 2012
KHRacing skrev:
Grantomta skrev:

Det dä'r är jäkligt fel.
man kan dra ett vanligt 3-punkts bälte så att man sitter säkert o stabilt i en race-stol med.

hur många drar in 3p i hålen vid midjan?

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

Forummoderator
26 342 Inlägg
19 januari 2012
SylvesterStallone skrev:
ja det tror jag nog , det jag gjorden är jag satt i min stol var att jag köpte 3 tuber super lim och så limmade jag bara stolen i den agammla stolen , dock så måste den gammla vara max bak och ned fäld!

Lycka till!

Seriöst talat..limmade du dit stolen i stället för att svetsa?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök