herre jisses vad folk snackar...
vr6ans block är gjutjärn toppen är alu PUNKT
en 205 är en jävligt rolig bil ! inget snack om saken... och jag hade valt en 205 framför en sierra alla dagar då 205 som sagt är rolig ! en 205 har väldigt bra väghållning och är faktiskt ganska pigg
väger strax under 1000kg
205ans nackdel är väl när den går i sönder ( den kommer gå i sönder ).. det finns så många korkade lösningar så jag vet inte vad, sen elsystemet ska vi inte snacka om !
tjänstevikten på en golf vet jag ej, men min corrado väger 1290kg tjänstevikt... tror inte golfen väger så mycket mer. Ja bilarna är lite framtunga, men de är så j*vla mycket härligare att köra
att en 205a kanske är snabbare runt en liten go kart bana spelar inte någon större roll, för på en större bana blir den efter. Enligt mig ligger i varje fall corradon väldigt bra på vägen, sen har vi ljudet ! detta motor ljud ! bara det gör att en vr6a är ett roligare köp. Att man måste byta kamkedjor så ofta stämmer inte, att man måste byta beror på hur bilarna är skötta och hur de är körda, finns bilar som rullat väldigt långt utan byte.
Att den väger mindre än en b20 är för mig självklart... tänker inte ge mig in i den disskusionen. Ska ställa min motor på vågen sen !
Om det inte fram kom så tycker jag att du ska satsa på en välskött vr6a ( gärna en corrado )