Hallå alihopa !
Äntligen för mekdags
Fick på våra cambertoppöagringar i förrigår, men hyar inte kunnat uppdatera förrens idag
Aja över till det roliga.
Började med att demontera främre coilovers, och lägga sakerna sida vid sida
Som ni kanske alla vet så behöver man ingen fjäderpress till coilovers då det bara är att skruva ner fjädern helt och lossa topplagringen och dess delar helt.
Efter det monterade jag cambertopplagringens kulled, det var busenkelt!
När jag väl hade gjort det så tyckte jag att det var nödvändigt för dem att få lite skydd och fett, så drog på lite på ovan samt undersidan så slipper skit och dylikt förstöra dessa på kort sikt
Dags för montering till kaross, den stora skålade delen kommer in underifrån, och den tunna ovanifrån samt bind fast dessa med säkerhetsskruven som kommer med så, skönt att dem gjort detta så man slipper hålla i sakerna hela tiden
Efter detta är det bara att trycka dit fjäderbenet och försiktitgt få allt på plats och skruva fast altihopa
Just nu är bilen inställd på -1,5 graders camber, det plus ett helt intryckt fjäderben (orginal justerbar camber) vilket ligger runt ~ -1 graders camber, dvs totalt ~ -2,5grader, jag kommer själv att köra runt -1 till -1,2 graders
Även jag råkade komma med på bild
Dags för resultatbilder plus en, teaser på fälgarna, ni ser hur jag satt fast fälgarna, mindre skruv som bara är dittryckta diagonalt in i hålen (liften håller ju såklart bilen, men hela vikten är på däcken och fjäderben)
Kommer även att köra på just denna höjden
!
Ser bättre ut med centrumlock
Lite spacers och det kommer se underbart ut
Slutbilder, samt mätningar, kommer så klart fragnvagnsinställa bilen först, sen bestämma mig för camber fram, bak kommer det att bli 2graders shims och därefter beställa spacers.
Mätte sist utan camber och då låg det på 22mm, med camber 45mm, dvs 23mm skillnad.
Thanks again Silverproject.pl for supporting our project!
You are the best !
Det var allt för denna gång och jag tackar verkligen dem hemskt mycket för deras stöd i vårt projekt och glöm inte att kika in deras hemsida och ge dem en like på facebook-sidan som tack ifrån oss, gillar ni vad ni ser så är det bara att dra en beställning och hälsa ifrån oss
Hemsida:
http://www.silverproject.pl/Facebook-Sida:
https://www.facebook.com/pages/Silver-P … 83?fref=tsFör att ge er en hint så har jag även blivit bjuden till att joina en vw clubb som inriktar sig i vw golf trim, skall man med eller inte är frågan
?
Jag har även filmklipp på resultatet, men det får ni när filmerna laddats klart
Med vänliga hälsningar
/Venhar & Benhar