4488
Sök

Finns 3M att köpa till oss konsumenter?

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
Jag har ju ingen favorit som heter Lahega men dom funkar säkert någorlunda iaf.. beror ju på om man vill ha det bästa eller om man bara vill ha nåt.. smile

351 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
Nja så ser ja det,att man lever bara en gång så man måste testa på alla medel för att bilda en egen uppfattning.Vilka medel kan du rekomedera som är snabbarbetat och verkligen får upp djupet i lacken bäst,tyvärr så har ja inga kort på mina bilar jag har använt mig av tex 3M eller Lahega men de hade varit kul med lite kort=)

Dansken

29 Inlägg
1 februari 2012
Jag har använt 3M på bägge mina bilar och jag tycker det fungerar bra. Dock så har 3M en tendens att byta ut sina befintliga medel mot ersättningsmedel som fungerar sämre.. Gul kork har t.ex blivit sämre nu än tidigare enligt min uppfattning.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
Jag kör bara med M105 och M205.. Chargern som jag gjorde till Sema Showen var körd med 3M innan och det blev en otroligt skillnad på den bilen.. fråga gärna ägaren om du får chansen nångång. 3M skulle ta oerhört mkt tid i anspråk för att göra en bil riktigt fin och med nån s.k hållbarhet.. Finns inget medel i världen som klår M105!

Sen finns det ju tycken och smak men får man instruktioner och kör 105 på rätt sätt så finns det inget alternativ till den. #13 från Lahega är det enda som öht kommer i närheten och den är inte tillräckligt nära pga ett betydligt sämre bett..

Visst ska man våga prova och på ett eller annat sätt bilda sig en uppfattning om vad bra produkter är men jag har provat så mkt så jag vet idag vilka som är bäst och då är det många andra som slipper ödsla tid på att experimentera.. smile
Senast redigerat av Larpa (1 februari 2012)

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
Gregermeister.. Ser att du bor i Norrtälje? Känner du till Affe med Hudson pickisen? Den gjorde jag där hos han i våras.. smile Trevlig prick är han oxå!

29 Inlägg
1 februari 2012
Larpa,

Ingen jag känner till på rak arm, har troligtvis sett bilen vid något tillfälle dock.

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
1 februari 2012
Ta gärna en titt på den vid tillfälle! smile

270 Inlägg
1 februari 2012
Och tack vare Affes hudson pickup kör jag också enbar meguiars m105 och m205 smile

351 Inlägg
1 februari 2012
Trådstartare
De verkar va många delade meningar med vilka medel som funkar bäst här:),de ända ja har kvar hemma är lite av 85 meguiers och de få ja nog ta och använda på focusen i helgen för att få bort all kärra samt saltfläckar.Men ja skall fixa ett kit med medel så fort plånboken tillåter det,men nu få ja ta de man har hemma så länge=)

Dansken

Bilvårdsexperten.se
374 Inlägg
2 februari 2012
De finns alltid olika åsikter men ett tips är att förlita dig på referenser och sannolikhet..  Hoppas du får till Focusen bra i helgen!

351 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
De är sant de du säger=),ja får tacka skall försöka iallafall med dom medlen ja har hemma men kylan gör ju de inte bättre:P

Dansken

Sök