2164
Sök

Vad menas med kalendermånad?

155 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Hej  precis som topic så undrar jag vad kalendermånad är?
Har googlat och fått ett svar men fattar inte.
Svaret löd så här.

Vad menas med kalendermånad?

Kalendermånad är de 12 månader som året består av. Dessa är; januari, februari, mars, april, maj, juni, juli, augusti, september, oktober, september, oktober, november och december. Om man tex i ett hyresavtal skriver att kontraktet går ut följande kalndermånad gäller detta nästa månadsskifte. Dvs att eventuella förändringar inträder i månadsskiften, aldrig mitt i månaden.

Anledningen till att jag frågar är att mitt mobila nätverks abonnemang blev strypt idag 28/1 till 200kbit/s och det går äckligt sakta. Det stod att det skulle bli upplåst Nästa kalendermånad.

Menar dom att det blir upplåst den 1/2 Eller 28/2?

För att spara på dumma kommentarer så får jag säga att ja, på denna frågan är jag trög.

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!

172 Inlägg
28 januari 2012
oj vad dum jag är, Nevermind!
Senast redigerat av dappe89 (28 januari 2012)

2 924 Inlägg
28 januari 2012
Nästa månadskifte efter 28/1 kan ju inte bli annat än när nuvarande månad Januari går över till Februari dvs fr o m 2/1 lär du ha full hastighet igen? roll

~ Life is short, have FUN! ~

155 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
peegee skrev:
Nästa månadskifte efter 28/1 kan ju inte bli annat än när nuvarande månad Januari går över till Februari dvs fr o m 2/1 lär du ha full hastighet igen? roll

Visst måste det vara så?
Blir inte klok på det.
Man blir ju galen på hastigheten. Känns ju som man sitter med sitt gamla 56k modem.

2 924 Inlägg
28 januari 2012
Jo, nästa kalendermånad är ju Februari
Inget obegripligt med det? roll

12 086 Inlägg
28 januari 2012
Nästa månad kan för vissa förväxlas med om en månad, uppenbarligen är inte kalendermånad tydligt nog det heller smile

155 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
JapMax skrev:
Nästa månad kan för vissa förväxlas med om en månad, uppenbarligen är inte kalendermånad tydligt nog det heller smile

Precis. smile
Dom kunde ju bara sagt att du (jag) får tillbaka full hastighet om x dagar.
Får väl sluta "köpa" så mycket filmer då. haha wink

2 924 Inlägg
28 januari 2012
TIC88b skrev:
JapMax skrev:

Precis. smile

De utger säkert begreppet "kalendermånad" som en standardmeddelande oavsett vilken dag i månaden det är och för att man inte ska tro att det gäller en hel månad utan bara den återstående delen av den pågående månaden wink

...men visst lyckas man bränna hela månadskvoten/datamängden första dagen i en månad, ja då blir man ju strypt i princip en hel månad.

Hursomhelst så rekommenderar jag dig att läsa på och förstå alla villkor, innan man tecknar abonnemangsavtal wink

155 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
peegee skrev:
TIC88b skrev:
JapMax skrev:

Precis. smile

De utger säkert begreppet "kalendermånad" som en standardmeddelande oavsett vilken dag i månaden det är och för att man inte ska tro att det gäller en hel månad utan bara den återstående delen av den pågående månaden wink

...men visst lyckas man bränna hela månadskvoten/datamängden första dagen i en månad, ja då blir man ju strypt i princip en hel månad.

Hursomhelst så rekommenderar jag dig att läsa på och förstå alla villkor, innan man tecknar abonnemangsavtal wink

Har faktiskt haft detta abonnemanget i 2år och aldrig stött på detta problem innan.

Sök