3311
Sök

Kamremsintervall på Ford Mondeo -00

2 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Tjena

Helt ny här smile Köpte en Ford Mondeo från 2000 för nån dag sen o undrar när kamrem ska bytas på dem.. När jag kollar på bilpriser.se står det att det är kamkedja men i serviceboken står det att kamremsbyte var vid 9000 mil.. Enligt säljaren var det gjort vid 12000... Bilen har nu gått 14550 så det måste ju såklart gjorts.. men viktigast är ju att veta när man måste byta nästa gång.. Jag har kollat runt lite men hittar inte information om detta.. Om nån vet mer skulle det vara jättesnällt med info wink

Hamster
817 Inlägg
30 januari 2012
Hej,
Det är bara V6an (SEA eller SGA) som har kamkedja.
Är det osäkert när remmen verkligen bytades (alltså om du inte kan hitta några bevis på att det är gjort) så hade jag lämnat in den för kamremsbyte.
Minns inte vad intervallen är men 9000 mil kan nog stämma rätt bra. Kolla annars med en Ford verkstad.

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
30 januari 2012
är du osäker? Byt direkt

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

2 Inlägg
30 januari 2012
Trådstartare
Okay... Jag pratade med en jag känner på en verkstad och han kunde visst lossa en kåpa o kolla på remmen.. Hoppas det står nåt där.. smile

Sök