4045
Sök

Vad är en WRX med defekt motor värd?

17 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Hej!

Sitter här lite smått förkrossad.. Har en Subaru WRX 2001 sedan där motorn börjat knacka, verkstaden är säker på att det är antingen vevlager- eller ramlagerras då det är rätt mycket metallspån i oljan och att det bara är att byta motorn. Förstår inte hur det kunnat hända men nu har det..

Den är rätt så utrustad,
3" avgas
frontmonterad IC
STI vinge
Kolfiberdetaljer
18" guldiga sommarfälgar (kan inte märket i huvudet)
+ lite annat, öppet luftfilter, 8000k xenon osv.

Den har gått 17300mil i skrivande stund.

Jag sitter och bollar kring om jag ska sälja den som den står eller om jag ska låta verkstaden byta motor.

Mvh Christoffer
Senast redigerat av Kocke_964 (2 februari 2012)

56 Inlägg
2 februari 2012
tjaa jag har en polare de hände samma sak för den ska på 2 st vevstakslager o de var mest troligt att oljepumpen inte hänger med och så blir de nog luft bubblor i oljetråget .... jag är ingen expert på subaru så jag vet inte om de är därför men när de hänt ett liknande sak på polarns bil så verkar de ju som om impreza verkar ha ett problem med de... men om du räknar vad bilen är värd o så tar du bort pengar för vad en motor plus byta ligger på så är man nog inte helt ute o cyklar

kolla mina projekt också :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=241396
flockar instrumentpaneler och dörrsidor i bilar och sen lackerar jag också :) www.rblack.se

1 534 Inlägg
2 februari 2012
Verkar vara rätt vanligt med lagerknack på subaru impreza har jag märkt,
Går det inte hitta en utbytesmotor?
En fungerande wrx verkar ligga runt 80-120k beroende på skicket om man kollar runt på blocket

17 Inlägg
2 februari 2012
Trådstartare
Iam2fast4U skrev:
Verkar vara rätt vanligt med lagerknack på subaru impreza har jag märkt,
Går det inte hitta en utbytesmotor?
En fungerande wrx verkar ligga runt 80-120k beroende på skicket om man kollar runt på blocket

Jo, har hittat en massa till helt okej priser. (15k uppåt) Men var påväg att sälja den så vet inte om jag tjänar på att laga den eller om jag ska sälja den som den står nu bara.
hmm

1 534 Inlägg
2 februari 2012
har man någorlunda motorkunskaper så går det ju att byta motor och sedan sälja bilen smile

Sök