F-Tar skrev:
Aerocombi skrev:
F-Tar skrev:
Jag trodde de va så först också.. Men de finns en anledning till varför de heter Bi-Xenon, just för att den har dubbla xenonljus på en sockel, typ som H4.
När du slår på helljus så fortsätter halvljuset som vanligt + att "flärpen" flyttar på sig OCH att ännu en xenonlampa tänds dvs Bi-Xenon helljuset! På saab vet ja inte hur de funkar, är mer en passatfantast isf
![smile](img/smilies/smile.png)
Är nästan 100 på att du har fel i att ytterliggare en xenonlampa tänds när helljuset slås på, så vidare inte H7-lampan är xenonkonverterad.
Enlig en sida som jag nyss tittat på som säljer xenon så sitter det D2s på dessa Passater som har org xenon.
Men du får gärna komma med fakta som motbevisar mig
![wink](img/smilies/wink.png)
Jag tycker också de är skumt. Isf måste de mena att xenonlampan funkar som en H4a med klaffarna, men inte att den har en extra lampa. Vet att xenonlampan som halvljus finns med helljus också på samma lampa som jag nämnde förut, men bara med halogen av vad jag kan hitta.
Japp, så är det på alla (så vitt jag vet) som har Bi-xenon. Finns mig veteligen ingen som har en extra xenonlampa som tänds när man slår på helljuset pga att det finns en viss upptändningstid (vid kalla ballaster) och därför moteras en halogenlampa som extra helljus i stället
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D