3 februari 2012
Trådstartare
Hej !
Det är så att jag fundera på att köpa en Audi , och jag hittade en Audi A4 2.4 Avant 2002 , den såg jätte bra ut och enligt närvarande ägaren så är bilen i bra skick , han pratade om att Antisladdens lampan lyser då och då men att han ska fixa den nu , bilen har gått 22500km den ska besiktad i maj någon gång men han sa att han kan besikta den innan köpet sker! den har inte dragkrock och kamrem är bytt vid 13000 och ska bytas näst vid 26000!
Jag giller Audi och ville alltid köpa en men jag är rädd och osäker eftersom jag är mycket dåligt på bilar , jag kan inte avgöra själv om bilen är verkligen i bra skick eller inte , så jag tänker på att kanske göra en bildiagnos hos bilprovningen som kostar 1500kr! bilen kostar 40000 ! den ser sååå snygg ut men det som är viktigt är inne i motorn! snälla hjälp mig att bestämma !
1- Är denna typ av Audi bra eller dåliga ?
2- vad ska jag tänka på ?
3- Är den dyr eller lagom pris ?
4-ska jag göra bildiagnos som kostar 1500kr eller ska jag leta på besiktining om han nu besiktar bilen ?
5-Är det oroande när bilen har gått mer än 22000 eller är det normalt ? hur mycket kan denna bil gå som högst ?
glömde att säga att denna bil är kreditköp men han sa att han betalar sista kredit avbetalning denna vecka !
Tack allihopa i förväg!
Hälsningar.