3295
Sök

Sänka bilen i Gävle/Sandviken området?

2 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
Har planer på att sänka min bil men har inte en aning vart man skulle kunna göra det i Gävle/Sandviken. Det bästa vore om det är en verkstad/stylingfirma? som man bara kan lämna in bilen till och dom fixar det. Så man slipper leta sänkningssats själv osv smile

Colaberoende
1 219 Inlägg
6 september 2006
har du någon polare som kan skruva i bilar så är ju det redan klart..
Billiga satser har www.stotdamparexperten.se

Sedan om du vill ha med bara fjädrar eller med sportdämpare också är ju upp till dig.. Men dom var bra och hade snabba leveranser.

Mvh. Ena

2 Inlägg
6 september 2006
Trådstartare
Ok tack för tipset.
Har dock ingen polare som kan göra det jobbet så jag måste lämna in den. Har dock surfat runt och läst på mig lite.
Lutar åt att jag köper en H&R fjädersats och försöker hitta en verkstad som kan göra jobbet relativt billigt. Tips på sådana i Gävle/Sanviken området skulle uppskattas som sagt smile
Dock några funderingar.
Eftersom jag har en A3a med ambition paketet så är den sänkt 20mm från fabrik. Köper jag en H&R sänksats 35mm så kommer det innebära att den bara sänks 15mm mot från orginal, eller?
Samt om jag sänker den med 35mm så slipper jag byta dämpare som jag förstått det. Men då är ju frågan om det är värt att slänga ut 1000 lappar för en 15mm sänkning?

Alternativt att jag köper en H&R sänksats 50mm vilket resulterar att bilen blir sänkt 30mm men då måste jag byta dämparna oxå och då börjar det bli riktigt dyrt men kanske är värt det, samt att det löper större risk iskrapningar?
Någon som har erfarenhet samt bilder på en 35mm samt 50mm sänkning på en Audi A3 Ambition? smile

733 Inlägg
6 september 2006
har igen erfarenhet av de du söker tongue de ända förslaget hur du kan få de gansak billigt gjort, e om du t.ex. skulle lämna in den på skolan där ja går, haraldsbo i falun. et är många som lämnar in sina bilar o blir helnöjda. o de e billigt, om inte gratis. lämnar du in den, så tas det av trorna tror jag, dvs att dom faktiskt e väldigt duktiga. iaf ett litet tips om du vill ha de billigt så kan lägga mer pengar på sänkningen wink

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

1 019 Inlägg
14 augusti 2007
lite gammal tråd kanske men svarar ändå..Dahlbäck/Bilmetro i gävle hjälper dej

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Sök