Tjena allt började med att bilen började bluddra lite på mellan varven (2000-3500) varv sen gick den kalas men började att bluddra mer så jag stängde av den, nu är den svårstartad och går satans dåligt, se filmen nedan! http://www.youtube.com/watch?v=YfTGu9k5Xx4
Jag har köpt nytt och bytt rotor,fördelarlock,tändkablar,tändstift,batteri,lmm jag har gjort rent impulsgivaren och den får bensin, vad kan vara fel? kan kam-remmen hoppat fram en kugg ?
Peng utdelas till den som kommer information som leds till att den blir bra igen !
Det är inte möjligt att impulsgivaren vid svänghjulet börjar ge sig måntro?
Hur kollar man detta då?
idag ahr jag bytt lmm och den går fortfarande inte bra och så testade jag med ett nytt batteri ingen skillnad. Något annat ?
Byt ut den fast ska nog gå att mäta upp den också. Men den kostar inte många kronor ny har jag för mig, runt 300. den sitter ju fast ovanpå svänghjulskåpan så den är inte så svår att komma åt!
(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Sitter på jobbet atm men skall kolla på det där tjuvluften sen när jag kommer hem, annars blir det till att plocka ner motorn till helgen och kolla om den har hoppat
tempgivarn i toppen, dåligtopp/toppapackning eller kamremmen hoppat, de lägger jag pengarna på
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
tempgivarn i toppen, dåligtopp/toppapackning eller kamremmen hoppat, de lägger jag pengarna på
Tempgivaren i toppen, vart sitter den på toppen och varför skall den bete sig så om den är trasig? Rycka 11an säkring har jag redan testat och det hjälpte ej !
Tempgivaren i toppen vart sitter den på toppen och varför skall den bete sig så om den är trasig
Uner insuget den vänstra av dem givarna är det som kan kronglar för dig, den styr sprutet är den kass tror din bil att den är kall/varm och får helt fel bensinmängd