Detroit, 1,8 miljoner 1960, bara 700.000 idag. Arbetslöshet: 50%. Crime ... förmodligen fler brott än i hela Skandinavien. Dock Detroit vara huvudstad i bilen. Tyvärr minskat kapital. Det är fortfarande en bil händelse som håller Detroit på kartan Auto Show i Detroit, känd som NAIAS (North American International AutoShow).
Alla mina bilder finns här ... http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=29897
Jag ville gå till naias flera år. Men det har alltid varit hinder, semester, snö, arbete ... I år gick jag dit. Detroit är ca 800 km från mitt hus. En resa på cirka åtta timmar, inte inkluderat uppehåll eller väntar på den amerikanska gränsen. Till min förvåning är det lite trafik på riksväg 401 lång och tråkig. Av till Toronto för att äta, fortsätter sedan till Detroit. Min bil har blivit fullständigt sökt vid gränsen ... förtvivlade.
Nästa dag stadsrundtur på morgonen och på eftermiddagen besöker NAIAS. Detroit är i spillror. Ingen på gatorna, även i rusningstid. Övergivna byggnader ... ledsen. Höjdpunkten av ära, det här är Renaissance Center, GM Building. Annars inget att se.
Naias besöker. Vanligtvis går jag till Auto Show i Montreal. En mycket oorganiserat rum i en byggnad för liten. Men en show som alltid har lockat några lokala premiärer och ligger i centrala Montreal. Jag besökte den stora New York Auto Show några gånger. Det är verkligen imponerande och särskilt stora. Självklart med staden för att besöka samtidigt. Detroit mellan de två. Större än Montreal, mer än New York premiärer, men är belägna i en Cobo Center föråldrade. Vad som förvånar mest är de medel som används av tillverkare för att skapa sina montrar. Verkligen imponerande, speciellt vid Ford, Audi och BMW.
Ford är tillverkaren som är det bästa av 2008 krisen. Och det märks. Inredningen är flamboyant, montern storleken otroligt. Flera nya och intressanta bilar. Den första är den nya 2013 Fusion, vilket bör korsa Atlanten och ersätta Mondeo. Bilen är ett stort steg framåt. Den imponerar med sin kvalitet och material. Samma för den nya Escape, som kommer att ersätta Kuga i Europa. Dock är dess inre lite ovanligt. Jag tror inte att det ca förföra amerikaner alltför konservativ. I centrum, Focus, C-Max och Fusion Energy, de elektriska versioner av dessa tre bilar.
Ingenting riktigt intressant på japanska. Nissan lanserar ny Pathfinder. Mazda introducerade CX-5, avslöjar Toyota sin Prius och Honda C presenterar ett koncept version av den nya amerikanska avtalet. Ingenting är för spektakulär här. ar cons på Infiniti ser vi bortom nya JX, en vacker Red Bull RB7, bilen världsmästare Formel 1, Sebastian Vettel. Förmodligen en av de intressanta punkterna i showen. Acura visade oss tre begrepp som bör vara i produktion inom några månader, ILX, baserat på den amerikanska Civic, en ny NSX och den nya RDX.
Vid GM visar Chevrolet oss sin nya Malibu. En besvikelse i jämförelse med nya Fusion eller Passat. Bilen är ganska banal. Buick visar oss sin nya Encore, skulle en miniatyr SUV vara bättre i Europa och USA. Buick hade också Verano, en bil baserad på Chevrolet Cruze, men erbjuder mer intressanta motorer och överlägsen utrustning. Vid Cadillac ser nya ATS så mycket som de CTS som jag missade ...
Chrysler. Det finns fortfarande? Det ska inte göra. Bortsett från nya Dart, ingen bil av intresse. Och återigen, inte övertygar här DART inte mig. Hon har mycket att göra mot Focus, Golf, Mazda 3 och Elantra. Dess bas ser bra ut, är det byggt på plattformen av Alfa Romeo Giulietta. Men det är för sent att tänka på Neon. Alltför många löften som blir besvikelser.
Talar om europeiska bilar nu. Jag är i mitt element. Mina favorit bilar. Volvo S60 visar sin K-Pax Racing och dess koncept dig i glas burar. Mini Roadster en hängde på räls i luften. BMW har lagt på tre serier av steg mot väggen, har Mercedes lampor och en spektakulär Audi.
Återgå till hotellet. En god natts sömn innan han återvände hem. På morgonen, ägde rum en av fyra mord på natten vid hörnet. En övergående dödades. Det är 9 grader och regn. Det känns bra i januari som varmt en temperatur. I gengäld nya stanna för att äta i Toronto. Toronto i dimman. Sedan helvetet på vägarna, is, snö och även is. Den sista timmes bilfärd var ganska svårt. Speciellt med bilar som kör för långsamt med sina sommardäck. Men glad över att ha stannat i Detroit. Ett trevligt besök och en vacker vandring i min nya Volvo.
Alla mina bilder finns här ... http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=29897
Jag ville gå till naias flera år. Men det har alltid varit hinder, semester, snö, arbete ... I år gick jag dit. Detroit är ca 800 km från mitt hus. En resa på cirka åtta timmar, inte inkluderat uppehåll eller väntar på den amerikanska gränsen. Till min förvåning är det lite trafik på riksväg 401 lång och tråkig. Av till Toronto för att äta, fortsätter sedan till Detroit. Min bil har blivit fullständigt sökt vid gränsen ... förtvivlade.
Nästa dag stadsrundtur på morgonen och på eftermiddagen besöker NAIAS. Detroit är i spillror. Ingen på gatorna, även i rusningstid. Övergivna byggnader ... ledsen. Höjdpunkten av ära, det här är Renaissance Center, GM Building. Annars inget att se.
Naias besöker. Vanligtvis går jag till Auto Show i Montreal. En mycket oorganiserat rum i en byggnad för liten. Men en show som alltid har lockat några lokala premiärer och ligger i centrala Montreal. Jag besökte den stora New York Auto Show några gånger. Det är verkligen imponerande och särskilt stora. Självklart med staden för att besöka samtidigt. Detroit mellan de två. Större än Montreal, mer än New York premiärer, men är belägna i en Cobo Center föråldrade. Vad som förvånar mest är de medel som används av tillverkare för att skapa sina montrar. Verkligen imponerande, speciellt vid Ford, Audi och BMW.
Ford är tillverkaren som är det bästa av 2008 krisen. Och det märks. Inredningen är flamboyant, montern storleken otroligt. Flera nya och intressanta bilar. Den första är den nya 2013 Fusion, vilket bör korsa Atlanten och ersätta Mondeo. Bilen är ett stort steg framåt. Den imponerar med sin kvalitet och material. Samma för den nya Escape, som kommer att ersätta Kuga i Europa. Dock är dess inre lite ovanligt. Jag tror inte att det ca förföra amerikaner alltför konservativ. I centrum, Focus, C-Max och Fusion Energy, de elektriska versioner av dessa tre bilar.
Ingenting riktigt intressant på japanska. Nissan lanserar ny Pathfinder. Mazda introducerade CX-5, avslöjar Toyota sin Prius och Honda C presenterar ett koncept version av den nya amerikanska avtalet. Ingenting är för spektakulär här. ar cons på Infiniti ser vi bortom nya JX, en vacker Red Bull RB7, bilen världsmästare Formel 1, Sebastian Vettel. Förmodligen en av de intressanta punkterna i showen. Acura visade oss tre begrepp som bör vara i produktion inom några månader, ILX, baserat på den amerikanska Civic, en ny NSX och den nya RDX.
Vid GM visar Chevrolet oss sin nya Malibu. En besvikelse i jämförelse med nya Fusion eller Passat. Bilen är ganska banal. Buick visar oss sin nya Encore, skulle en miniatyr SUV vara bättre i Europa och USA. Buick hade också Verano, en bil baserad på Chevrolet Cruze, men erbjuder mer intressanta motorer och överlägsen utrustning. Vid Cadillac ser nya ATS så mycket som de CTS som jag missade ...
Chrysler. Det finns fortfarande? Det ska inte göra. Bortsett från nya Dart, ingen bil av intresse. Och återigen, inte övertygar här DART inte mig. Hon har mycket att göra mot Focus, Golf, Mazda 3 och Elantra. Dess bas ser bra ut, är det byggt på plattformen av Alfa Romeo Giulietta. Men det är för sent att tänka på Neon. Alltför många löften som blir besvikelser.
Talar om europeiska bilar nu. Jag är i mitt element. Mina favorit bilar. Volvo S60 visar sin K-Pax Racing och dess koncept dig i glas burar. Mini Roadster en hängde på räls i luften. BMW har lagt på tre serier av steg mot väggen, har Mercedes lampor och en spektakulär Audi.
Återgå till hotellet. En god natts sömn innan han återvände hem. På morgonen, ägde rum en av fyra mord på natten vid hörnet. En övergående dödades. Det är 9 grader och regn. Det känns bra i januari som varmt en temperatur. I gengäld nya stanna för att äta i Toronto. Toronto i dimman. Sedan helvetet på vägarna, is, snö och även is. Den sista timmes bilfärd var ganska svårt. Speciellt med bilar som kör för långsamt med sina sommardäck. Men glad över att ha stannat i Detroit. Ett trevligt besök och en vacker vandring i min nya Volvo.
Volvo XC70 3,2 AWD 2008 Oyster grå med svart läder inredning
0
0
0
0