Dåså! Eftersom jag redan har gjort en del tänkte jag presenterar det jag gjort so far, ångrar nu i efterhand att jag inte tog mer bilder under processen.
Jag började med att spåna på vad för stripes jag ville ha och kom fram till att jag ville köra på viper modellen med en utkant, och så klart en diskret mattsvart färg. Så jag tog kontakt med Peter på Dekaltrim.nu, riktigt bra kille att ha och göra med.
Fick grejerna på rulle så testade lägga ut dem på huven och passade på att jämföra storlek med Diio ^^
Huven klar
Taket klart
Fronten klar, huven är uppe på altanen. Lite otympligt att montera på bilen ^^
Helt klar med stripsen! Är helt klart nöjd med resultatet, i framtiden blir det lackering ist då detta är ett trial run så att säga :]
Köpte in huvudljus, bromsljus, tredje bromsljus och dimljus, men glömde ta en bild på dessa :\ Ni får se dem på en helhets bild!
Testade att tona dem med en vinyl film, men det blev lite väl extremt.
Då kör vi vidare med lackering av sidostegen och grillen.
Före och efter
Resultatet
Sidostegen klara nu också, ny lackerad till vänster och klar till höger.
Huv & grill emblem från USA!
Ursäkta skit bilden, glömde ta en egen ^^
+
Lyckades få tag i SRT-10 bokstäverna från en kraschad RAM SRT-10, ska på dörrsidan.
Resultat på hur fronten ser ut atm, ögonlock för huvudljusen är på gång från usa samt den andra skölden bakom grillen.
Effekt kommer i så roliga former! Nu är min RAM kalibrerad för våra oktan halter med tre olika "tunes" effekt/effekt V-power/ekonomi/. Folk rapporterar att i genomsnitt få en effektökning på 25-40 hästar på bakhjulen, vissa har fått mer. Otroligt bra enhet senare när lite mer "riktiga" trim kommer på.
Det var det de! Det som vart gjort tidigare nu så håller jag på med fälgarna och bromsoken. Sedan skall det beställas nya däck också.
Lite av processen på min nedslipning av fälgen. Men först ska däcken av!
Började med 400 papper och gav mig sedan på fälgen med 800 pappret.
Flera ark senare...
Till räddningstjänsten för att rengöra fälgarna!
De var helt svarta invändigt innan vi körde högtryckstvätten...
På med White Spirit rengöringsmedel
Efter att ha skrubbat och tvättat fälgen med schampo, den ingroda skiten gick bort med mycket sandpapper.
Så nu är fälgarna hos lackeraren och jag håller på att kolla på vilka däck jag vill kränga på.
Innan fälgen åker på skall jag lackera om bromsoken och sätta på en vit viper dekal på, lär se pent ut när det rullar!
Denna dekalen utan srt-10 texten skall på
Nu känner jag att jag har varit ambitiös nog för kvällen, i slutet på februari hoppas jag ha fått tillbaka fälgarna, fått på nya däck och målat bromsoken.
I mars blir det motoruppgraderingar