Har kollat lite, och billigaste hittills är DHL. Ska ringa senare idag hans bussgods ombud och kolla (säljaren är inte så snabb och ta tag i saker själv verkar det som) , tyvärr så känner jag inte till några åkerier där nere, kändes lite väl mycket 4000.- i frakt via dhl, nåja i värsta fall är det bara öppna plånboken och betala
Jag riktigt ser minen framför mig på chauffören, när han ska hitta nått ställe på släpet o placera hojjen utan att den skadas! ^^
Det blir nog enklast att frakta den på pall så man kan vara säker att den står hela vägen, blir som en bit den ska fraktas får se vad säljaren säger om han får något billigare alternativ eller om DHL blir billigast.
Jag riktigt ser minen framför mig på chauffören, när han ska hitta nått ställe på släpet o placera hojjen utan att den skadas! ^^
Det blir nog enklast att frakta den på pall så man kan vara säker att den står hela vägen, blir som en bit den ska fraktas får se vad säljaren säger om han får något billigare alternativ eller om DHL blir billigast.
Tack för alla svar
Du får ju tyvärr betala för mer än en pallplats då jag inte tror en cross får plats på en eu pall (120x80).