4044
Sök

Saaben "luktar"

30 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
hej.jag är förvirrad.jag var och kollade på en saab 9000cse2,3t ftt 95,automat.och när jag ville sätta på värme,då kände jag av att det luktade av avgas,men killen sa att det är vanligt på 9000 modellen.har aldrig haft en saab innan,så vet inget om dom.är det vanligt,om inte, vad kan det vara?behöver snabba råd.tack

30 Inlägg
10 februari 2012
Trådstartare
ok,ska kolla efter detta.tänkte också fråga.jag hittade lite gegamoje på oljestickan,sandfärgad typ,skall jag vara rädd för detta?

Jävel
2 018 Inlägg
10 februari 2012
Köp den inte, Köp hellre något som känns helt rätt direkt.

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 327 Inlägg
11 februari 2012
joyride28 skrev:
ok,ska kolla efter detta.tänkte också fråga.jag hittade lite gegamoje på oljestickan,sandfärgad typ,skall jag vara rädd för detta?

Det kan bli lite ljusbrunt på vintern i oljan på vissa bilar om de körs mycket kortare sträckor.

Behöver inte vara något farligt, men kan även vara tecken på att vevhusventilationen behöver rengöras.

562 Inlägg
11 februari 2012
joyride28 skrev:
hej.jag är förvirrad.jag var och kollade på en saab 9000cse2,3t ftt 95,automat.och när jag ville sätta på värme,då kände jag av att det luktade av avgas,men killen sa att det är vanligt på 9000 modellen.har aldrig haft en saab innan,så vet inget om dom.är det vanligt,om inte, vad kan det vara?behöver snabba råd.tack

Öppna motorhuven och kolla/lyssna efter något avgasläckage, den 9000 CSE 2,3T som jag köpte nyligen hade både läckage vid grenrörspackning och skarv mellan turbo och downpipe.

Samma bil brände jag även reglerdonet till fläkten på och då luktade det rejält... dock eletronikbrand. Detta pga kärvande fläktmotor.

9-5 Aero Sedan -05

30 Inlägg
11 februari 2012
Trådstartare
jaha,så det behöver inte läcka undertill,men i motorrummet ....självklart.och det myste var derför att jag luktar avgas rök från fläkten.så det er vel bar att hitta problemet,lappa hulet,så skulle der vill ingen avgas igenom fläkten då.för når vi e ut o kör,då blir vi lite snurrriga i huved,och böjra få stora huvedvärk.är det det som händer,vi slippar in avgas genom fläkten och blir hellt upp och ner på vores huveden,,,,,,,,,,,,shit bach 2reality.jag musta fixa den grabber,tackar

Forummoderator
26 388 Inlägg
11 februari 2012
joyride28 skrev:
jaha,så det behöver inte läcka undertill,men i motorrummet ....självklart.och det myste var derför att jag luktar avgas rök från fläkten.så det er vel bar att hitta problemet,lappa hulet,så skulle der vill ingen avgas igenom fläkten då.för når vi e ut o kör,då blir vi lite snurrriga i huved,och böjra få stora huvedvärk.är det det som händer,vi slippar in avgas genom fläkten och blir hellt upp och ner på vores huveden,,,,,,,,,,,,shit bach 2reality.jag musta fixa den grabber,tackar

Alltså..är du full?
Jag förstår inte vad du säger..

Edit: Absolut inget illa menat förstås, men jag är seriös.
Senast redigerat av Mack (11 februari 2012)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
18 119 Inlägg
12 februari 2012
Köp inte. Det ska inte lukta nåt. En Saab som känns "inte bra" ska man undvika.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

362 Inlägg
12 februari 2012
Så har mina bilar betett sig när vevhusventilationen varit igensatt.

287 Inlägg
12 februari 2012
min 9000 va likadan det var ett läckage från downpipen=)

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

Sök