2623
Sök

Inför: Bilsport Performance & Custom Motor Show 2012 ELMIA

Folk med hjärna, kör bil med stjärna
50 Inlägg
5 april 2012
iceman_21 skrev:
Nu ska vi se.... för en förstgångsbesökare....  VAD gör man efter mässan?...
vart borde man vara? nå speciellt ställe? vad ska man kolla på...osv osv...

har ju läst forum flera år...å sett bilder å filmer... Men jag tänkte ni som varit där flera år kanske kan tipsa om något.

+1
Var precis tänkt att fråga det samma! tongue
Senast redigerat av _MercedesBenz_ (5 april 2012)

953 Inlägg
5 april 2012
A6 är där allt händer

115 Inlägg
5 april 2012
Skyracer skrev:
Mannenmyten skrev:
Har en fråga som jag hoppas nån kan svara på. Spelar det någon roll vilken dag man besöker mässan? Programmet dag för dag har jag kollat på, men jag undrar om alla utställningsbilar kommer stå på precis samma ställen under öppningstiderna alla dagarna?

Kommer montrar monteras ner, bilar flyttas (för att de får pris eller för att de är på väg att åka hem) etc innan stängningsdags på måndagen kl 16?

Ja, det spelar roll. Lördagen är det så fullsmockat med folk att man inte kan gå varken fram eller tillbaka i gångarna, så man ser knappt några bilar.

Vi som ställer ut får inte komma ut förrän 16.00 på måndag (som någon skrev) så allt står kvar tills dess. smile

Mvh
Håkan

Skall ned för första gången i år. Hur brukar det vara på fredagarna? Är det lika knökat?

Mazda RX-8 Renesis - Rev Like a Boss!

19 Inlägg
5 april 2012
A6 är skyltat från e4 så lätt att hitta och biltema svänger man av där det står ljungarum ( eller nått sånt) o ch sjukhuset:) där brukar dom flesta ses efter mässan^^

Laaaang
320 Inlägg
5 april 2012
Vädret ser väl ok ut på lördagen iaf. Inte speciellt varmt men uppehåll med molnighet. Om de kommer snö på fredag natten så lär den väl smälta bort rätt snabbt

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!

clio sport
54 Inlägg
5 april 2012
iceman_21 skrev:
Nu ska vi se.... för en förstgångsbesökare....  VAD gör man efter mässan?...
vart borde man vara? nå speciellt ställe? vad ska man kolla på...osv osv...

har ju läst forum flera år...å sett bilder å filmer... Men jag tänkte ni som varit där flera år kanske kan tipsa om något.

Jag Bor mitt i jönköping så ja kan säga att troligen så är detta nerstängt och igenbommat efter stängningsdax. A6, ICA MAXI, COOP FORUM,CITYGROSS,BILTEMA,SOLÅSEN,på ATOLLEN bygger dom lägenheter på så den parkeringen försvunnit. Så vad ja vet så är alla större parkeringar igen bommade å suggor är framkörda så man inte kommer in.  Så vart alla ta vägen iår de vet inte. Bruka vara gamla e4´an,torsvik samt hyltena det bruka köras mest på. Tyvärr så börja jkpg så sjukt tråkigt när dom gör så här!! Men hoppas ni som kommer långväga hitta några bra ställen att kika på varnadras bilar och snacka skit! ha en bra elmia helg!!

Mazter *ThE oNe AnD oNlY*

287 Inlägg
5 april 2012
Denna helgen känns lite fail med tanke på vädret haha..lördagen är väll det enda men kmr inte va så bra ändå plus att det nästan känns som halva jönköping kmr vara avstängt..blir bara värre för varje år känns det som xD
Senast redigerat av Triple_X (5 april 2012)

953 Inlägg
5 april 2012
Mazter det finns en anledning till att dom bommar igen ställerna. Folk kan inte sköta sig folk grisa ner vandalisera och betet sig allmänt skit. Folk tröttnar. För 6 år sen var det väldigt städat och kul att vara på kvällarna efter mässan då man kunde gå runt utan att folk va skit fulla kastade glas och skitade ned så förbannat. idag se de mer ut som en rockkonsert har varit på a6 under kvällen. det är förjävligt så jag förstå att dom bommar igen skiten. Varför kan inte folk vara folk och bete sig måste man dricka sig dyngrak på mässan och svina för att impa på folk?

Vad är det för fel på vissa. Jag är emot att de skitas ned så förbannat under mässan vi i stan bli lidande under hela sommaren sen när allt ska bommas igen. idag är de inget bilintresse längre utan mer en supa tillställning och vem som kan burna mest och skita ned mest. jag tycker det är sjukt surt och de gör säkert fler människor än jag. folk tröttnar. idag kommer de knappt snygga bilar på träffarna för att folk burna vandlaisera och bete sig som svin. folk få sina bilar sönderslagna  eller repor och annat. det är inte lika kul längre.

287 Inlägg
5 april 2012
Driver_85 skrev:
Mazter det finns en anledning till att dom bommar igen ställerna. Folk kan inte sköta sig folk grisa ner vandalisera och betet sig allmänt skit. Folk tröttnar. För 6 år sen var det väldigt städat och kul att vara på kvällarna efter mässan då man kunde gå runt utan att folk va skit fulla kastade glas och skitade ned så förbannat. idag se de mer ut som en rockkonsert har varit på a6 under kvällen. det är förjävligt så jag förstå att dom bommar igen skiten. Varför kan inte folk vara folk och bete sig måste man dricka sig dyngrak på mässan och svina för att impa på folk?

Vad är det för fel på vissa. Jag är emot att de skitas ned så förbannat under mässan vi i stan bli lidande under hela sommaren sen när allt ska bommas igen. idag är de inget bilintresse längre utan mer en supa tillställning och vem som kan burna mest och skita ned mest. jag tycker det är sjukt surt och de gör säkert fler människor än jag. folk tröttnar. idag kommer de knappt snygga bilar på träffarna för att folk burna vandlaisera och bete sig som svin. folk få sina bilar sönderslagna  eller repor och annat. det är inte lika kul längre.

Håller med! jävligt surt att det ska vara så, det förstör bilintresset och själva tanken med träffarna på kvällen

953 Inlägg
5 april 2012
precis. som förra året de såg ut som ett slag fält på a6. nu finns ju en återvinings station på a6  så folk kan slänga skräpet och även runt om. Tyvärr gör ju skiten att politikerna börja tröttnat samt folket i stan och då be dom polisen om hjälp. Det är inte polisens fel att det är så här utan dom som gör så här. kan vi bara bli ett stort gäng och säga ifrån alla som bete sig som svin i helgen tror jag att de kan lugna sig. Vi som ha fina bilar vill ju inte ta ut dom för man är rädd att få skador.

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
5 april 2012
Håller med och är på Driver_85's sida till 100% !

Får la bara vänta och se vart alla tar vägen på kvällen/natten! big_smile

Allmänt körd i huvudet

420 Inlägg
5 april 2012
Driver_85 skrev:

Så jäkla sant!   +1

54 Inlägg
5 april 2012
Mediamarkts parkering, är den igenbommad på kvällen?

clio sport
54 Inlägg
5 april 2012
Driver_85 skrev:

Håller med dig helt 100! ja skulle vilja träffas  å lära känna folk, se nya byggen å bolla lite ideer å lösningar men så finns de dessa idioter som bara kör runt å kasta flaskor /burkar m.m och förstör för såna som verkligen är intresserade av bilarna. detta ha blivit med en " supa fest" än va de är bilshow nästan. Tycker man ska kunna gå upp nykter å kika på bilarna å njuta ist för gå knuffas å lukta massa sprit. Hoppas vakterna bli MKT hårdare på alkoholen i år!

Mazter *ThE oNe AnD oNlY*

953 Inlägg
5 april 2012
Förstå precis hur du menar. bara att komma upp till a6 ikväll på inför elmia träffen och tjöta smile

462 Inlägg
5 april 2012
En sak är säker och det är att ingen åker hem och sover efter mässan utan alla kommer vara ute och köra! Så det löser sig alltid!

420 Inlägg
5 april 2012
grillchips skrev:
En sak är säker och det är att ingen åker hem och sover efter mässan utan alla kommer vara ute och köra! Så det löser sig alltid!

Köra vart? Runt, runt & runt?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
5 april 2012
Bra skrivet Driver_85! Håller med smile

Ang vad alla samlas så finns det nog alltid ngt ställe, det löser sig nog ändå smile

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
5 april 2012
Jimmylainen skrev:
grillchips skrev:

A6/Biltema/Coop är väll vart alla står, sen är det crusing kö på alla vägar inom 5 kilometer typ tongue

420 Inlägg
5 april 2012
Piratstikin skrev:
Jimmylainen skrev:
grillchips skrev:

A6/Biltema/Coop är väll vart alla står, sen är det crusing kö på alla vägar inom 5 kilometer typ tongue

Dessa parkeringar är avstängda under påskhelgen.

http://www.jnytt.se/nyhet/46673/stora-p … paskhelgen

Sök