4050
Sök

Sprakande lujd audi

6 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
hej undrar om någon vet vad detta kan vara

har en audi a4 från 00/01 med ett audi symfoni system med bosse högtalare och slutsteg allt orginal

nu till det tråkiga det började med ett sprakende ljud i h fram högtalaren nästan som dålig radio mottagning lät det som ok jag köpte en alpine cd och satte in den men nu har ljudet kommit igen ibland hörs det o ibland inte värkar inte vara fel på högtalaren roll

Dahlgren
450 Inlägg
15 februari 2012
Se till att det är bra ljudkvalité på låten smile
Sedan om det fortfarande sprakar så kan du ju riva av dörrpanel och ta en titt på kablarna och se att inget är glapp, Efter det kan du ju sätta i en annan högtalare höger fram för att se om det är högtalare eller om det är kabel/port på steg som är dåligt.. Ta tex vänster fram högtalare och sätt i höger dörr och dra på en låt och se om det sprakar... Annars är väll det dags att köpa nya högtalare fram smile
Räcker väll med några billiga 6,5" eller vad det nu sitter i. Lär ju spela bättre än original iaf! smile

6 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
ja har tänkt på det men det kommer i den v fram ibland o sen försvinner det oftast kommer det när bilen är kal ex på mornarna...om det hade varit högtalarna borde jag inte kunna spela as högt med bra ljud ibland om dom är sönder eller jag vet inte?? eller vad tror du??
Senast redigerat av passat_dasauto (15 februari 2012)

Sök