3349
Sök

Hälp mej med att välja spackel

48 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Tänkte jag skulle bygga lite ljud på t.ex dörrsidor och kanske på c-stolparna, vilket spackel är bäst att bygga med. om man nu använder spackel. men jag skulle tro det.

En gång ///M Alltid ///M

Trucker
166 Inlägg
7 september 2006
Spackel? Ska du inte använda glasfiber ? Tror inte att spacklar klarar den uppgiften så bra, det kommer bara spricka sönder..

12 086 Inlägg
7 september 2006
Generellt svar: Du spacklar stora ytor med glasfiberspackel och använder finspackel till slutfinisen.

Vet inte vad du har i tankarna men du kan inte spackla upp en hel dörrsida.. lr går o går.. de blir megatungt och lär spricka.

48 Inlägg
7 september 2006
Trådstartare
Tack för upplysningarna ska se hur det blir. jag hade mina chansningar på glasfiber spackel.

En gång ///M Alltid ///M

Direktör
305 Inlägg
7 september 2006
Du behöver inte glasfiber spackel i bilen, det har man till karsossen på utsidan..... använd PP100 det är ett bra och lätt slipat spackel, dock kostar det en slant men värt priset..........

Speed limit are only for pussy

48 Inlägg
10 september 2006
Trådstartare
Okej, så det är PP100 man ska spackla med. Jag tänkte ju inte bygga allt med spackel utan jag tänkte liksom få till finare och rundare kanter och nå tjusigt avslut. Tack för all hjälp

En gång ///M Alltid ///M

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
10 september 2006
bygg i glasfiber och polyesterplast, lättare (viktmässigt) och inte så svårt att jobba med samt billigare i slutändan.

Sök