4068
Sök

Sämre ljud (bas) med ny enhet, V40, 01, fas2

1 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
Goddag allesamans.

Har suttit en hel kväll och googlat sönder hela internet för att kunna hitta något svar, inklusive garaget. Har tyvärr inte hittat något som kan hjälpa mig, så här är mitt första inlägg!

Jag har precis införskaffat en JVC KW-XR611 dubbel-din stereo, endast för att jag ville ha ut lite fler funktioner än vad orginalstereon har, usb+aux spela mp3 mm.

Efter inkopplandet med ISO adapter till nya stereon så upplever jag ljudet som väldigt mycket sämre, basen har näst intill försvunnit helt. Det kommer ljud ur subben men det är inte alls lika distinkt basljud, mer mellanregister och diskant.

Allt ljud i bilen är vad jag vet orginal, och det är två diskanter på instrumentbrädan, två högtalare fram, två i bagaget samt en sub på höger sida i bagaget som tydligen drivs av ett aktivt steg som också sitter där vad jag förstår.

Jag är medveten om att subben där bak är liten och värdelös, men den ger ändå LITE dunk med orginalstereo. Har försökt ratta bland alla inställningar på den nya stereon men inte lyckats få till det lika bra.

Är det någon här som har erfarenhet av denna stereo eller har något annat tips på hur man ska koppla i en v40?

Hittade för övrigt denna adapter i jakt på svar:
http://www.blekingebilradio.se/product. … gory_id=88
Men jag har inte haft någon rund kontakt inkopplad i orginalstereon och jag hittar ingen lös sån i kabelhärvan heller, så vad ska isåfall denna användas till?

Tack på förhand!

60 Inlägg
19 februari 2012
Tjena!

Har du ingen såndär rund HANE-kontakt i bilens originala ljudkablar?
Vad jag förstår så ska man kunna koppla den dära lågnivåadaptern till en sådan, och rca rakt in i stereon bara (rätta mig om jag har fel någon)! Vet tyvärr inte så mkt om v40ns kontakter.

Vad kör du in för kablar i stereon annars?
Senast redigerat av SPLHell (19 februari 2012)

Sök