Är lite sugen på att montera fjärrstart på Mercan så man kan starta den utan att behöva gå ut, men hur gör man de egentligen? Och hur funkar de att starta som vanligt med nyckel då?
Skulle va roligt att veta hur man gör nar man ska montera en fjärrstart helt enkelt
Fjärrdosan matas från batteriet och utgående plus grenas in på tändningslåsets 15X alltså den rödgula om jag inte minns fel... mät... Slår du på fjärren ska tändningen gå på. Där är du hemma.
Den plus som kommer från remote enligt ovan ska även gå till ett växlande relä på 30 OCH 85. 86 på reläet ska gå till D+ på generatorn. 87A mycket viktigt! INTE 87 utan 87A! går till startmotorns kabel. Brukar vara lila/vit på mersor.
Klart! En bieffekt kan vara att om du inte använder fjärren så startar bilen när du vrider på tändningen med nyckeln. Har du startat bilen med fjärren så stängs den inte av sedan när du vrider av nyckeln utan du får fimpa maskin med ett tryck på fjärren!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Fjärrdosan matas från batteriet och utgående plus grenas in på tändningslåsets 15X alltså den rödgula om jag inte minns fel... mät... Slår du på fjärren ska tändningen gå på. Där är du hemma.
Den plus som kommer från remote enligt ovan ska även gå till ett växlande relä på 30 OCH 85. 86 på reläet ska gå till D+ på generatorn. 87A mycket viktigt! INTE 87 utan 87A! går till startmotorns kabel. Brukar vara lila/vit på mersor.
Klart! En bieffekt kan vara att om du inte använder fjärren så startar bilen när du vrider på tändningen med nyckeln. Har du startat bilen med fjärren så stängs den inte av sedan när du vrider av nyckeln utan du får fimpa maskin med ett tryck på fjärren!
Tack! Hoppas http://www.recoil.se/ öppnas igen så får jag ta och beställa fjärr därifrån då Nu vet jag iaf hur jag ska gå tillväga
Fjärrdosan matas från batteriet och utgående plus grenas in på tändningslåsets 15X alltså den rödgula om jag inte minns fel... mät... Slår du på fjärren ska tändningen gå på. Där är du hemma.
Den plus som kommer från remote enligt ovan ska även gå till ett växlande relä på 30 OCH 85. 86 på reläet ska gå till D+ på generatorn. 87A mycket viktigt! INTE 87 utan 87A! går till startmotorns kabel. Brukar vara lila/vit på mersor.
Klart! En bieffekt kan vara att om du inte använder fjärren så startar bilen när du vrider på tändningen med nyckeln. Har du startat bilen med fjärren så stängs den inte av sedan när du vrider av nyckeln utan du får fimpa maskin med ett tryck på fjärren!
Tack! Hoppas http://www.recoil.se/ öppnas igen så får jag ta och beställa fjärr därifrån då Nu vet jag iaf hur jag ska gå tillväga
Prylen jag hänvisade till är samma sak så det går säkert bra att köpa från xenonkungen.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Fjärrdosan matas från batteriet och utgående plus grenas in på tändningslåsets 15X alltså den rödgula om jag inte minns fel... mät... Slår du på fjärren ska tändningen gå på. Där är du hemma.
Den plus som kommer från remote enligt ovan ska även gå till ett växlande relä på 30 OCH 85. 86 på reläet ska gå till D+ på generatorn. 87A mycket viktigt! INTE 87 utan 87A! går till startmotorns kabel. Brukar vara lila/vit på mersor.
Klart! En bieffekt kan vara att om du inte använder fjärren så startar bilen när du vrider på tändningen med nyckeln. Har du startat bilen med fjärren så stängs den inte av sedan när du vrider av nyckeln utan du får fimpa maskin med ett tryck på fjärren!
Tack! Hoppas http://www.recoil.se/ öppnas igen så får jag ta och beställa fjärr därifrån då Nu vet jag iaf hur jag ska gå tillväga
Prylen jag hänvisade till är samma sak så det går säkert bra att köpa från xenonkungen.
Jaha, då kan jag altså köpa den du länkade? Men hur blir de med rattlåset då man inte vrider om tändningslåset?
Tack! Hoppas http://www.recoil.se/ öppnas igen så får jag ta och beställa fjärr därifrån då Nu vet jag iaf hur jag ska gå tillväga
Prylen jag hänvisade till är samma sak så det går säkert bra att köpa från xenonkungen.
Jaha, då kan jag altså köpa den du länkade? Men hur blir de med rattlåset då man inte vrider om tändningslåset?
Givetvis måste du sätta i nyckeln och vrida om till tändning när du ska åka. När du gjort det rekommenderas att du trycker på "off" på fjärren så stannar bilen när du vrider av tändningen med nyckeln.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Prylen jag hänvisade till är samma sak så det går säkert bra att köpa från xenonkungen.
Jaha, då kan jag altså köpa den du länkade? Men hur blir de med rattlåset då man inte vrider om tändningslåset?
Givetvis måste du sätta i nyckeln och vrida om till tändning när du ska åka. När du gjort det rekommenderas att du trycker på "off" på fjärren så stannar bilen när du vrider av tändningen med nyckeln.
Då förstår jag man startar innifrån huset, sen går man ut, sätter i nyckeln i tändningslåset och vrider till läge 2 och trycker på "off" knappen på fjärrdosan Då är jag med Men då ska jag ta och beställa en sånn fjärr och följa din beskrivning så ska vi se att de blir bra Återigen, tack för hjälpen
Garva ni åt det... Jag glömde lägga ur växeln en gång. Volvodieseln (Volvo 740 D24) hade bra vrid. Mindre lyckad morgon! Givetvis rekommenderas automatlåda!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jaha, då kan jag altså köpa den du länkade? Men hur blir de med rattlåset då man inte vrider om tändningslåset?
Givetvis måste du sätta i nyckeln och vrida om till tändning när du ska åka. När du gjort det rekommenderas att du trycker på "off" på fjärren så stannar bilen när du vrider av tändningen med nyckeln.
Då förstår jag man startar innifrån huset, sen går man ut, sätter i nyckeln i tändningslåset och vrider till läge 2 och trycker på "off" knappen på fjärrdosan Då är jag med Men då ska jag ta och beställa en sånn fjärr och följa din beskrivning så ska vi se att de blir bra Återigen, tack för hjälpen
Väck liv i tråden bara om du behöver hjälp.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Givetvis måste du sätta i nyckeln och vrida om till tändning när du ska åka. När du gjort det rekommenderas att du trycker på "off" på fjärren så stannar bilen när du vrider av tändningen med nyckeln.
Då förstår jag man startar innifrån huset, sen går man ut, sätter i nyckeln i tändningslåset och vrider till läge 2 och trycker på "off" knappen på fjärrdosan Då är jag med Men då ska jag ta och beställa en sånn fjärr och följa din beskrivning så ska vi se att de blir bra Återigen, tack för hjälpen
Jag har fjärrstart på min rekord -60, köpte på ebay skitbilligt.
Använde aldrig nyckeln då utan startade med dosan och stängde av med dosan. Startmotorn var timerstyrd i boxen så det gällde att den var väljusterad för att starta, men kul var det när folk sket ner sig när dom gick förbi den och plötsligt stardade den utan att någon satt i.
Men man fick ju tänka på att lägga ur växeln och dra i parkeringsbromsen inför nästa start så att säga.
Jag har fjärrstart på min rekord -60, köpte på ebay skitbilligt.
Använde aldrig nyckeln då utan startade med dosan och stängde av med dosan. Startmotorn var timerstyrd i boxen så det gällde att den var väljusterad för att starta, men kul var det när folk sket ner sig när dom gick förbi den och plötsligt stardade den utan att någon satt i.
Men man fick ju tänka på att lägga ur växeln och dra i parkeringsbromsen inför nästa start så att säga.