Mervolic skrev:
Mack skrev:
Mervolic skrev:
Ja, visst.
Ljusbilden blir ju lite..tom utan extraljusen.
När jag konverterade helljuset så tyckte jag sedan att jag inte behövde några extraljus. Mitt helljus var minst lika bra som min kompis bil med 3 extraljus (halogen alltså).
Galantens reflektorer var som gjorda för xenon... heh.
Haha..har märkt detta jag också.
Frågan är dock hur V70:ins reflektorer är konstruerade, och om det blir bra ljusbild med xenonkonvertering.
Koppla ur halvljuset och tänd helljuslamporna. Ungefär den ljusbilden lär du få, bara mycket mer och starkare. Eftersom xenonlamporna är längre än halogen (i alla fall är H1 det) så blir det även "bredare" ljus. Dock får man ju inte veta exakt hur det kommer bli med xenon, men det ger en idé i alla fall.
35W xenon motsvarar ju ändå dubbelt så mycket ljus som 55W halogen, så mer ljus blir det ju hur som. Dessutom är det ljusare ljuset mycket skönare för ögonen. Dock rekommenderar jag att du tar 4300K som färgtemperatur, då halogen ger ett nästan grönt ljus som jämförelse... Så det är vitt nog i jämförelse med halvljusets halogenfärg.
Mjo, nu var det ju en 4300K-lampa som följde med ballasten jag bytte till mig..så, det lär ju bli bra då med ett likadant kit om man säger så.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.