2810
Sök

Den stora extraljus tråden

JFfoto
19 maj 2012
Trådstartare
TouchOfRed skrev:
Paused skrev:
TouchOfRed skrev:

3003orna är sjukt bra

mja, fast skulle haft vita istället, blåa försämrar ju ljuset lite, all färg förstör ju..  men köpte dessa innan jag fick upp intresset för extraljus riktigt tongue

Tycker inte att det försämrar ljuset nånting på min fars.. tongue
Inte på mina NBB heller. Isf att det blir bättre smile

Okej tongue har inte testat själv, har ju inga vita hella så, har bara läst det.

Meldem
4 137 Inlägg
19 maj 2012
Paused skrev:
TouchOfRed skrev:
Paused skrev:

mja, fast skulle haft vita istället, blåa försämrar ju ljuset lite, all färg förstör ju..  men köpte dessa innan jag fick upp intresset för extraljus riktigt tongue

Tycker inte att det försämrar ljuset nånting på min fars.. tongue
Inte på mina NBB heller. Isf att det blir bättre smile

Okej tongue har inte testat själv, har ju inga vita hella så, har bara läst det.

Aha. Tror inte det kan vara så mycket som skiljer. Jag märker av att det blir lite lite blåare, men absolut ingen större skillnad.  Jämfört med mina vita SIM, så är dessa NBB mycket skönare ljus i smile

783 Inlägg
20 maj 2012
TouchOfRed skrev:
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:

Aha ok smile..
Jag är sugen på att sätta dom 4st som jag har. För nu har jag 2 ballaster och 2 lampor liggandes.
Och 1 NBB Alpha. Och ist för att köpa 1 till NBB, så kan man ju sätta dit 4 st? smile
Har du ett vanligt regplåtsfäste då och fäster dom på, eller hur gör du?

Japp vanligt fäste för två extraljus sen bara ett rakt fyrkantsprofil, väldigt enkelt gjort. Hade jag vare då skulle jag ha satt dit dina fyra, räcker nog gott å väl smile Skulle själv haft 4st nbb, du vet ingen som säljer? tongue

Och det blir stadigt? smile
Hmm, nae.. hmm Jag fick mina till ett fyndpris.. big_smile

Det sitter stumt :p

Meldem
4 137 Inlägg
20 maj 2012
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:
Rocknob skrev:

Japp vanligt fäste för två extraljus sen bara ett rakt fyrkantsprofil, väldigt enkelt gjort. Hade jag vare då skulle jag ha satt dit dina fyra, räcker nog gott å väl smile Skulle själv haft 4st nbb, du vet ingen som säljer? tongue

Undra om jag kan sätta ditt 4st på rad, eller om det täcker halvljuset för mycket hmm

JFfoto
20 maj 2012
Trådstartare
Satte dit mina tre nyss, blev 75w på dom längst ut och 100w i mitten.

https://www1.garaget.org/archive/172/171273/278914/278914-2764092.jpg

https://www1.garaget.org/archive/172/171273/278914/278914-2764096.jpg

Meldem
4 137 Inlägg
20 maj 2012
Var ute och kikade nu, och dom kommer täcka lite av strålkastaren, kanske 1-2dm.
Blir det en 2a på besiktningen? annars så plockar jag bara bort dom och besiktigar utan.

Meldem
4 137 Inlägg
JFfoto
20 maj 2012
Trådstartare
TouchOfRed skrev:

Nice, ser bra ut smile

Tackar smile angående halvljuset så är jag ganska säker på att det blir en 2a, för dom kollar ju höjgden på halvljuset och då lär dom märka att ljusbilden inte är bra, man får ju en tvåa för man har spricka i, så antar att det blir en tvåa av det med tongue

Meldem
4 137 Inlägg
20 maj 2012
Paused skrev:
TouchOfRed skrev:

Nice, ser bra ut smile

Tackar smile angående halvljuset så är jag ganska säker på att det blir en 2a, för dom kollar ju höjgden på halvljuset och då lär dom märka att ljusbilden inte är bra, man får ju en tvåa för man har spricka i, så antar att det blir en tvåa av det med tongue

Isf blir det att besiktiga utan extraljus.. tongue
Vet du nån som har monterat 4 extraljus här på garaget?

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
20 maj 2012
Borde inte göra nåt då dom inte täcker halvljuset alls... Dom täcker en bit av strålkastaren, men den inre delen på 940 är väl bara dimljus och extra helljus om ja inte minns helt jävla galet...

EDIT: Å så går de när man läser inläggen lite för fort å slarvigt, helt jävla fel...
Senast redigerat av TobbeE_87 (20 maj 2012)

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

2 041 Inlägg
20 maj 2012
Vad har du för kelvin på dem Paused? Den i mitten ser lite blåare ut tycker jag...
Senast redigerat av MammDiin (20 maj 2012)

JFfoto
20 maj 2012
Trådstartare
MammDiin skrev:
Vad har du för kelvin på dem Paused? Den i mitten ser lite blåare ut tycker jag...

Ser det nu jag med, kan kolla i verkligheten om den är lite blåare, eller om det är ljuset som skymmer dom andra två, det är 4300k i alla..

783 Inlägg
20 maj 2012
TouchOfRed skrev:
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:

Undra om jag kan sätta ditt 4st på rad, eller om det täcker halvljuset för mycket hmm

Du få bara montera de lite lägre bara smile

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
20 maj 2012
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:
Rocknob skrev:

Tänkte jag också göra med mina för att kunna öppna motorhuven ordentligt. Men fick rådet att inte göra det av en polare. Glad är jag för det efter ett besök i en snövall. Istället för att spräcka glaset vek de bara upp sig smile

Jag tycker du ska testa att sätta 4 st i den höjd de sitter i nu.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Meldem
4 137 Inlägg
20 maj 2012
AD_ skrev:
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:

Tänkte jag också göra med mina för att kunna öppna motorhuven ordentligt. Men fick rådet att inte göra det av en polare. Glad är jag för det efter ett besök i en snövall. Istället för att spräcka glaset vek de bara upp sig smile

Okej.. tongue
Funderar dock på att införskaffa mig 75w xenon ist. Eftersom mina extraljus inte var så stöldbegärliga förut.
Men nu när man har värre extraljus så är dom ju det tyvärr.. hmm

783 Inlägg
20 maj 2012
AD_ skrev:
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:

Men i snövallar ska man inte va i :p Ja de är ju nackdelen med e34 med huvöppningen, gäller de nästan att ha ett snabb fäste för extraljusen smile

783 Inlägg
20 maj 2012
TouchOfRed skrev:
AD_ skrev:
Rocknob skrev:

Okej.. tongue
Funderar dock på att införskaffa mig 75w xenon ist. Eftersom mina extraljus inte var så stöldbegärliga förut.

Ja är ju ingen mening att montera fyra i bredd i den höjd du har nu å täcka halv eller helljus för då blir de ju inge bättre. halvljuset är väl minst lika viktigt, då få du nog satsa på 3 eller 5 stycken smile

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
20 maj 2012
Rocknob skrev:
AD_ skrev:
Rocknob skrev:

Men i snövallar ska man inte va i :p Ja de är ju nackdelen med e34 med huvöppningen, gäller de nästan att ha ett snabb fäste för extraljusen smile

Nej, jag vet tongue Men du vet ju hur det är med vinter, bakhjulsdrivet och en 18 åring bakom spakarna wink Ibland går det inte riktigt som man har tänkt sig.

Blir att skaffa/bygga snabbfäste till hösten för nu använder jag inte dem längre.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

783 Inlägg
20 maj 2012
TouchOfRed skrev:
AD_ skrev:
Rocknob skrev:

Okej.. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/16/15105/15105-243e0bed45fd903092f8b517ce084c4b.jpg

Du kan ju montera dina 4 extraljus så här med? smile

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
20 maj 2012
Är de nån som har bilder på hur de ser ut med snabbfäste, när man tar bort extraljusen? Är sugen på å köpa ett snabbfäste till A6an senare, men vill veta hur de ser ut först, så de inte ser förjävligt ut utan extraljusen?

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Sök