Tänkte skapa en tråd med mitt och flickans projekt.. Det är då min gamla volvo 850 t5a som ska göras om helt och hållet.. Började på den i lördes. Den har ståt ute i ca tre år och äntligen har man hittat ett billigt garage att hålla på med bilen i.. Så nu kör vi..
KABEL HÄRVAN UTE FRÅN BILEN.. VA RÄTT LÄTT ATT FÅ UT DEN ÄNDÅ.
PÅBÖRJAD
PANELEN BORTTAGEN
EN LITEN EXTRA BILD=)
MOTOR PÅ VÄG UT
FICK PROBLEM MED STYRSTÅNGEN. DEN VILLE INTE SLÄPPA SÅ FICK KLYVA FÄSTET.
DÄR FICK VI NER MOTORN.
OCH DÅ HADE VI MOTORN UTE.
OCH DÄR HAR VI MOTORN UTE.
Nu blir det att mecka motor och ta bort allt från bilen så vi kan blästra bilen och lägga nya lack på den.. Sen blir det att jaga smida kolvar och glt kammar med mera.
Ja fan. .Klart jag har.. Nu ska den bli kör klar.. Ja om något år eller något sånt..
Idag va vi nere och fortsatte. Jag plockade av turbon och ventilkåpan. Men då fick jag se att toppen va i sönder vid sidan där kammarna sitter.. Så nu blir det att köpa en topp.. Rätt störigt faktiskt.. Men till min förvåning så va turbon frisk.. Men blir endå att byta..
Glömde att ta foton så idag blir det inga bilder.. Ska fota i morgon.
Ska försöka få tag i en 850 till så man kan bara gå ut och ta det man behöver..
Jaha... Då blir det att införskaffa en glt motor att bygga på.. Ska förmodligen iväg på fredag o handla en.. Få se hur det blir.. Hålla tummarna.. Någon som vet vart man kan få tag i billiga kolvar mm?? Är intresserad av alla tips..
Då har allt inne i bilen åkt av.. Motorn är så väl som redo för skroten.. Växellåda med koppling är av. Någon som är sugen på kamrem mm från motorn så är det att hojta till.. Det som är inne i motorn är i fint skick. Plus att jag ska göra av med R fälgarna.. Någon som är intresserad så bara hör av er på PM.