Jonas, Det ser vi fram emot! Grillchips, Jajjemen, hon e inte så dum Micke, Där sa du något Kanske bättre att ha de lite tunnt med kommentarer än en massa skitsnack Ohfyfan så ballt! Ja, jag är väl glad om ja får åka nånting i sommar
Ändra inget, uppdatera som vanligt. Kommer bygga en 16v sen framöver så det är kul att lära. Visa gärna hur du fixar kammremmen. Läst en massa olika sätt så jag är nyfiken på ditt resept.
Har sovit länge idag, så kom inte ut i garaget förens 13 typ. Då höll jag på med en strålkastare till jobbet i nåra timmar.. Gick inge vidare.
Till slut fick ja ordning på den och kunde börja förbereda lite inför morgondagens topp-ihopmontering Slipade lite, fixade lite bultar osv.. Packboxen till veven kom idag också tror ja , får se om den ligger på köksbordet imorn
Hade lite knappt om tid i garaget idag för att ja skulle iväg till Uppsala o få hjälp av Showit med en hjulinställning på den andra 16v-turbon ja har .. Den får vara med på ett hörn iaf
Allt för mig idag. Imorn borde jag plocka ihop toppen, men de visar sig
Hållt på lite me toppen idag. Alltid bra med en reservdelstopp att kika på och ta kammarna ifrån
Turbokammarna som inte ska användas.
Hängde dit vattenpumpen, och nya packboxen till vevaxeln.
Provar ARP-bultarna
Lade på toppen för att se att bultarna räckte osv ..
Loctitade bultarna och slog i centringshylsorna till toppen
Toppen och kammarna klara för att läggas på imorn eller nått
Var tvungen att hänga på Turbon för att få lite perspektiv på bygget och att få drömma sig bort litegrann.. Ser ju faktiskt ut som att jag kanske hinner köra lite i sommar om jag har tur
nu börjar de likna något:D var är kvar innan du kan dra fast toppen då?
Tackar!
Njaa ingenting tror ja Tänkte göra de imorn Men de kommer över en kompis o ville ha lite hjälp med ljud i en s60, får se hur lång tid de tar Har lite funderingar kring det svarta plaströret som går från vevhusvent-burken. Behöver man det tror du ?
Tackar!
Njaa ingenting tror ja Tänkte göra de imorn Men de kommer över en kompis o ville ha lite hjälp med ljud i en s60, får se hur lång tid de tar Har lite funderingar kring det svarta plaströret som går från vevhusvent-burken. Behöver man det tror du ?
som sitter under burken och går ner i blocket? den svara?
Volvo som fin bil, Volvo som vinterbil & Volvo som Racebil!
Tackar!
som sitter under burken och går ner i blocket? den svara?
Exakt den, har några sånna. Men dom är ju lite småtorra och stela. Ska man sätta dit en torr, köpa en ny eller skita i de helt ?