2473
Sök

REM Kabeln

23 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
skulle koppla in min baslåda igår i min nya bil och när jag hade kopplat färdigt allt fungerade det inte. Mätte volt antalet på ström kabeln fick ut 12volt och mätte på REM kabeln men fick bara ut 2,5volt. så mätte framme vid stereon och fick ut 2,5volt där med nån som vet va det kan vara för fel? Stereon är en Kenwood

251 Inlägg
26 februari 2012
Du har förmodligen kopplat till fel remote! Det finns ibland en "remote" till rattfjärr! Den ger inte 12 volt.
Vilken modell av Kenwood har du? Med modellbeteckningen så kan man kolla upp Brukisen där det ALLTID står förklarat!

/TiGgR.

23 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
ok får gå ut ta en kik på det igen tack

3 187 Inlägg
26 februari 2012
som sagt, remoten är fel kopplad..

6 851 Inlägg
26 februari 2012
Att det ska vara så svårt för folk all läsa instruktionsböcker eller bara mäta på kablarna vilka kablar som är vilka! Inte första gången denna frågan dyker upp!

3 187 Inlägg
26 februari 2012
TT-Avant skrev:
Att det ska vara så svårt för folk all läsa instruktionsböcker eller bara mäta på kablarna vilka kablar som är vilka! Inte första gången denna frågan dyker upp!

troligtvis inte den sista heller roll

251 Inlägg
26 februari 2012
Ja tyvärr så har vissa svårt att läsa manualen och har de köpt beggat så är google en krånglig sida att använda!! tongue

/TiGgR.

133 Inlägg
28 februari 2012
För att hjälpa lite så vill jag minnas att antenn-remoten på min gamla kenwood var blå.

18 Inlägg
1 mars 2012
Har själv lyckats göra tabben.. men fick ganska tydligt svar från butiken. som vart lite trötta på alla som inte läste på kablen ordentligt.

finns en bra beskrivning här
http://www.docentdecibel.se/faq/billjud … od_42.html

Sök