4000
Sök

Avställd bil, ska köras 1 dag, ställa på? försäkra?

Galning
33 Inlägg
6 mars 2012
Trådstartare
Jag har en bil som ska köras från Västerås till Karlskrona, dvs en rätt bra bit. Den är i nuläget avställd, men blev besiktigad utan anmärkningar för ett halvår sen. Min tanke är att ställa på den via nätet precis innan jag åker, och sen ställa av den direkt när jag är framme. Går det att göra så? Måste jag betala hela skattebeloppet?

Hur gör man med trafikförsäkringen då, finns det nåt bolag som kan ge mig en dagsförsäkring, eller är det bättre att helt skita i trafikförsäkring och betala vad nu straffavgiften ligger på för 1 ynka dag?

Har ni några andra rekommendationer får ni gärna skriva dessa med. Att dra bilen på trailer är dock uteslutet då jag varken har tillgång till bra dragbil, trailer eller ett BE-kort.

2 337 Inlägg
6 mars 2012
Ställ på och försäkra över dagen. Du kommer inte att behöva betala skatt för hela året (möjligt att du får lägga ut, men pengarna för resten av året kommer tillbaka när du ställer av). Samma gäller för försäkring. Dumt att chansa.

1 800 Inlägg
6 mars 2012
Är det din bil och du har en vilande försäkring på bilen så går det bra att ställa på den via nätet.
Du betalar endast försäkring för den dagen du har den påställd men skatten får du betala för resten av månaden.

7 435 Inlägg
6 mars 2012
och före,, man betalar ALLTID en hel mån wink om man inte har en svindyr Dieselskatt wink då betalar man ca 20kr om dagen,, å då får man tillbaka för varje dag

Sök