2957
Sök

Bmw m3 e36 coupe det lyser på ena sidan av bilen när jag kopplar på batteriet:/?

72 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
hejsan har lite problem, batteriet har varit urladdat så har haft ur det och laddat det, men när jag sätter i det och kopplar in det så lyser parkeringsljuset/positionsljuset på ena sidan av bilen, både bak och fram. jag prövade att starta bilen och vrida på lyset som vanligt och sen stängde jag av bilen och tog ur nyckeln ur bilen och vred av ljuset. men det lyser ändå?hmm vad beror det på?

mvh daniel

39 Inlägg
11 mars 2012
Tjena Daniel!

Fan va trist, så segt med sånt!

Ursäkta nu min enkelhet i felsökandet, men har du testat att koppla bort batteriet, väntat en stund och kopplat på det ordentligt igen? (Alltså se till att både plus-och minuskabeln sitter på ordentligt)

Hoppas det löser sig snabbt! smile

Med vänlig hälsning,

Erik

72 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
tjena erik smile

Jo jag har faktiskt testat det:/ ska tillbaka till garaget nu hade jag tänkt och se om jag hittar något fel:( Tråkiga är om jag måste riva hela inredningen igen:( Jag hoppas inte. Om jag har varit på något, men tror inte det!

Tack erik hoppas jag med smile

Med vänliga hälsningnar

Daniel

72 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
jag tror jag hittade problemet. va två kablar som va ihop skarvade vid baklyset. men vet inte varför och vad dom gått till? för det har varit så hela tiden sen jag köpte den och det har ju funkat hela tiden. det ända jag tog bort nu va en gps enhet om dom kablarna hade något med det att göra känns lite konstigt?hmm

72 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
va en till som skrev det till mig. ska kolla det i morgon:) kan va så. men frågan är vad dom andra två kablarna gjorde där?:S få koppla tillbaka dom och se om blinkersspaken står i neutral. varför är det så?

72 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
haha okey tack för svaret:)

Sök