3869
Sök

En fråga om ljudnivå på japsdämpare

115 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Jag undrar om en japsdämpare dämpar ljudet lika mycket som en originaldämpare om insatsen sitter i?

Om jag monterar en japsdämpare på min Volvo 740 och har insatsen monterad, låter bilen lika lite som med originaldämpare då?
Går det besiktiga med insatsen monterad utan problem?

Påstängd
1 197 Inlägg
11 mars 2012
Har japsdämpare på min 245a, det enda jag gjort är att jag ersatt sista dämparen med japsen och den låter bara lite dovare än original.

Gick igenom besiktningen utan problem.

115 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Men den du har är väl ingen japsdämpare med en ljuddämpande insats som går att plocka ur?

Handledare
1 481 Inlägg
12 mars 2012
Byter du slutdämparen till en japsdämpare och har insatsen i vid besiktningen är det inga problem. Det låter inte nämvärt mer än med orginaldämparen. Har besiktat en 740 16V med det.

Påstängd
1 197 Inlägg
12 mars 2012
nisseper skrev:
Men den du har är väl ingen japsdämpare med en ljuddämpande insats som går att plocka ur?

Nej, det står att den levereras utan insats, alltså trodde jag att den skulle låta ganska mycket, men den gav bara ett lite dovare ljud.

10 Inlägg
13 mars 2012
Besiktade min utan problem med 2,5'' och endast japs som dämpare. Så det är inga problem med det med insatsen i.

1 212 Inlägg
13 mars 2012
tillom går detta igenom (rakt rör), men fick stoppa i ställbar insats bak i den ända dämpare som finns.....
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … c7211d.jpg

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

115 Inlägg
14 mars 2012
Trådstartare
Polisen tyckte min bil lät mycket när S-kröken var bortplockad. Så jag tänkte montera en japsdämpare längst bak istället för sista ljuddämparen och sedan köra med insats när jag åker där dom brukar stå och göra flygande.
Om nu en japsdämpare med insats inte låter märkbart mer än en originalljuddämpare till en Volvo 940.

Sök