Jäklar va bra resultat det blev på fälgarna! Vad använde du dig av för medel? Vad ska du göra med träpanelerna? Lacka om?
Använde mig av turtle wax fälgrengöring, gjorde proceduren 2 gånger för vart inte riktigt nöjd första gången Funderar på att gjuta lite kolfiber men vet inte riktigt än vad som ska göras med dem
"Mindre renovering " Det brukar alltid skita sig med det Jaja, du skrev om vibrationer i ca 90 km/h . Om det är framvagnen så är det dom som kallas Casterstag som behöver bytas, fick det problemet på min 740 i år, dock sa besiktningen inget om det. Köp stag från Tyskland, tog 3 dagar att få mina och här kostar staget lika mycket som hela satsen gjorde i Tyskland. Annons finns på blocket.
Jo de kan man säga att det redan gjort Okej, om man hissar upp bilen kan man se att de är dåliga på nåt vis eller är det nåt man måste känna sig fram till? Känns ju mer värt att köpa från Tyskland då om de är så pass dyra här i Sverige
Det kan vara svårt att känna men det är stagen som går från hjulet och bak mot torpedväggen , sitter en stor bussning där och den vittrar sönder.
Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
"Mindre renovering " Det brukar alltid skita sig med det Jaja, du skrev om vibrationer i ca 90 km/h . Om det är framvagnen så är det dom som kallas Casterstag som behöver bytas, fick det problemet på min 740 i år, dock sa besiktningen inget om det. Köp stag från Tyskland, tog 3 dagar att få mina och här kostar staget lika mycket som hela satsen gjorde i Tyskland. Annons finns på blocket.
Jo de kan man säga att det redan gjort Okej, om man hissar upp bilen kan man se att de är dåliga på nåt vis eller är det nåt man måste känna sig fram till? Känns ju mer värt att köpa från Tyskland då om de är så pass dyra här i Sverige
Det kan vara svårt att känna men det är stagen som går från hjulet och bak mot torpedväggen , sitter en stor bussning där och den vittrar sönder.
Aha Då blir det att kolla dom när tiden finns Tack så mycket för tipset
Jäklar va bra resultat det blev på fälgarna! Vad använde du dig av för medel? Vad ska du göra med träpanelerna? Lacka om?
Använde mig av turtle wax fälgrengöring, gjorde proceduren 2 gånger för vart inte riktigt nöjd första gången Funderar på att gjuta lite kolfiber men vet inte riktigt än vad som ska göras med dem
Tack tack, alltid bra att veta hur resultatet kan bli med sådana medel. Det blev ju riktigt rent! Det låter ju inte fel, annars hade ju pianosvarta paneler varit riktigt snyggt också
Tack tack, alltid bra att veta hur resultatet kan bli med sådana medel. Det blev ju riktigt rent! Det låter ju inte fel, annars hade ju pianosvarta paneler varit riktigt snyggt också
Jo gör man det bara noga så Kanske de, alla förslag tas emot sedan så får man se vad det blir
Bra att du fixar till träpanelerna! Jag är inte särskilt mycket för träpaneler överhuvudtaget Vart ska du sätta powerflex bussningarna? Silentblocken?
Lyktorna hämtades nu på kvällskvisten och stöten väntar fortf. i garaget
Nån gång måste de ju också fixas till något mer behagligt Silentblocken och även krängningshämmarna fram och bak så den kanske blir lite mer stabil på vägen
Låter bra Den hämtas när lönen kommer in på kontot
Nu har man suttit och kollat på massa skit på ebay till bilen men nu har man tillslut beställt lite nya clips från schmiedmann som behövs. Nu är jag på jakt efter listerna som sitter på utsidan av dörrarna och även de på framskärmarna bakom fram däcket
Nu undrar jag fall det finns någon som har ett sådant insynsskydd som sitter i bakdörren på höger sida för någon av de förra ägarna har kommit på den smarta iden att dra av den på höger sida så hör gärna av er om ni vill sälja det
Så nu är det bara en outhärdlig väntan på delarna sedan ska det monteras och njutas av slutresultatet
Blir lite segt med uppdateringar nu när man jobbar + att man är mekaniker på jobbet också så har inte alltid så stor lust att skruva i bilen när jag kommer hem
Men gjorde lite idag ändå Vart med på bild också då jag inte var så elak att skicka in flickvännen att hålla upp det
Snart så är original på plats igen så den inte lever om så jävligt
Förstår inte riktigt det här, rören har rätt längd men det passar bara i fästet på en sida? Kom gärna på tips vad jag kan göra så det funkar
Har inte gjort å mycket på bilen förutom att montera tillbaka de som jag har tagit bort
Kraftig skillnad
Tonat dom så de passar in bättre
Ser mycket bättre ut nu med blinkersen (tänk inte på rosten bara )
Skillnad på original och tonat
Passar in mer än original tycker jag
Nya pumpen som kostade allt för mycket men var tvungen då jag pajade den gamla då jag tog av fronten första gången
Har i alla fall kommit fram till att boxen till farthållaren sitter här men ingen aning om vilken det är
Lite lyktor och grejor hemifrån så man ska kunna få ett par hela och fina lyktor till slut
Det var väl allt för nu. Väntar på en massa saker från schmiedmann och amotek som man hoppas att de är snabba på att skicka men icke har väntat 2½ vecka på grejor nu men inget har kommit än
Nu har det varit lugnt ett tag här och inte gjort så mycket förutom att fixa till den där läskiga vibrationen som var vid 80-90 km/h Har inte haft tid att fixa på bilen då man vart arbetslös för ungefär en vecka sen Alla runt mig sa att de bara var att kämpa på och se på f*n, ska till mitt nya jobb imorgon på introduktion Aja lite om vad som hänt på bilen då jag hunnit
Nya styrstag då ett av mina gamla var ganska så glapp och lite clips eller som jag kallar dom "pluppar för emblem"
De var bara att skynda sig ut och montera de vackraste emblemen som finns
Sedan så var det bara att ta av bakljusen för nu var det deras tur att tonas
Då var det bara att vänta tills dem torkar men det fanns ju annat på bilen som kikade fram då jag tog bort lysena
Bilägarens värsta fiende ROST!!!!!!!
Bara att slipa och förbereda för lagning
Nu jävlar var den rosten borta moahahaha
Montering av ljusen igen Tycker det vart ganska så bra
ROST igen
Gjorde så gott jag kunde med de verktyg jag hade
Var bättre på andra sidan Det är den rost jag kan laga för har inte rätt material för att fixa till det andra
Tror den är trasig Men just nu är den temporärt lagad så den ska kunna hålla tills man får råd och tid att hitta en nya eller bättre begagnad
Matchar perfekt med de nya emblemen
Det var allt för nu och vet inte när nästa update blir då schmiedmann har tagit semester och de har slarvat bort mitt paket så det kommer nog om ca 4 veckor och mina bussningar.... ja de vet man då aldrig när de kommer dyka upp för de var restat hos powerflex
Kom gärna med förslag på vad jag kan göra för att få ett mer rått stuk på den men ändå cleant Då man väntar på alla andra delar, så det blir update här ändå
Blev riktigt bra med toningen av blinkersen Nästan så jag skulle gjort likadant på min
Hmm, skumt att grejerna har kommit bort någonstans :S Det har funkat klockrent de gånger jag har beställt därifrån. Jag beställde grejer från schmiedmann i fredagskväll och fick det en vecka senare precis innan deras semester. Det var då grejer som var tvungen att beställas från huvudlagret i Danmark.
Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk