Det är helt kundens fel tycker jag. Om ni överklagar förstör ni för de andra bra förarna. Han får ha vilket pris han vill det är ju ändå du som kund som väljer taxi, ingen har tvingat dig att åka med just han.
Det står ju tydligt "högsta jämförpris som tillämpas av detta taxifordon" eller något liknande. Att betala för taxi är precis som att betala för en produkt. Vissa har högre priser än andra, jag menar när man kollar priser på internet ser man att det skiljer sig mycket mellan den billigaste och den dyraste sedan är det ditt val som köpare.
Det här är ett stort problem hos svenskar. De går in i nattklubben och festar, betalar det dubbla för de flesta drinkar och blir lurade men det är helt okej enligt de men när de kommer ut och ska hem så får de problem med taxin. Jag har jobbat som bartender så pratar utifrån egna erfarenheter.
Öppna ögonen nästa gång* och välj rätt taxi eller så ringer du 020, Stockholm, Kurir och frågar efter taxi.
*Update: Läste precis att du blundade hahahaha
Senast redigerat av PerfectionR (18 mars 2012)
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti