3277
Sök

Byta lampa för reglage av luft, hur?

25 Inlägg
11 september 2006
Trådstartare
Någon som kan eller kanske t.o.m gjort det på en passat? Skulle tacksamt ta emot tips.

På min bil så slocknade dessa lampor för belysning av reglage till fläkten, vet inte riktigt hur jag ska förklara, det man stänger eller öppnar för luft. Det lyser på vänster vid förraren, men inte för passagerare och även i mitten där det finns 2 st, höger och vänster, där lyser inte den vänsta. Hur kommer jag åt där för att byta den lampan?

11 Inlägg
24 september 2006
Har samma fundering så jag bumpar denna tråd...... hur kommer man åt?

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
25 september 2006
Vet inte riktigt hur det är på en passat, men på min golf3a så:
* drag reglagerattarna rakt "bakåt"
* bänd loss locket som sitter runt reglagen
* demontera mittkonsollens kåpa (den med askkoppen... 6 skruvar har jag för mig inklusive 4 skruvar till reglageenheten  ¤enklast med hela kåpan demonterad¤  ¤2 se upp med diagnosuttagen och ev. övriga strömbrytare, t.ex. till bakrutevärme ¤2)
* lirka runt / ut reglageenheten försiktigt så det blir lättåtkomligt att byta lampa, ska vara en lampa mitt i nånstans - fiberoptisk plast för spridning till rattarna för fläkt & styrning.

Det borde inte skilja speciellt myche iaf.   Lycka till!
Senast redigerat av GT90 (25 september 2006)

11 Inlägg
25 september 2006
GT90, I mitt fall och vad jag kan förstå, även i dawids fall är inte reglagen fläkt/värme/blås utan reglagen där själva varm/kalluften kommer ut. Dvs mitten, till vänster om ratten samt längst ut till höger. Totalt 4 ställen. Lite knöligt att förklara....

25 Inlägg
26 september 2006
Trådstartare
ogrfre01 skrev:
GT90, I mitt fall och vad jag kan förstå, även i dawids fall är inte reglagen fläkt/värme/blås utan reglagen där själva varm/kalluften kommer ut. Dvs mitten, till vänster om ratten samt längst ut till höger. Totalt 4 ställen. Lite knöligt att förklara....

Ja, jag tror att vi har samma fel, det är alltså lampan som lyser upp själva reglaget. I min bil så är det rött sken ifrån dessa lampor. Det finns sammanlagt 4 st och 2 av mina slutade lysa.

/David

Sök