3878
Sök

Byta ut tråkig HU mot något vettigare och kan jag dämpa dörrskramlet med Bitumen

1 253 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Okej nu blir jag virrig i pannan. En säger si och en anna så tongue Men har du några tips på kenwood under 1000 lappen så shoot wink
Senast redigerat av opeldrifter (20 mars 2012)

Lev livet nu innan det är för sent

6 851 Inlägg
20 mars 2012
opeldrifter skrev:
okej så minst 1500 kr ska man lägga på en HU då? Blir att laga infästningen till löstagbara fronten på min pioneer som ligger på hyllan o se om den bräcker skiten som sitter i nu tongue

Sen sparar lite till en bra HU

Beror väl lite på vad du vill att din CD ska klara av, mer en bara CD och radio, samt driva 4 högtalare på inbyggd effekt?

270 Inlägg
20 mars 2012
Jag har en liknande Pioneer (DEH 2320UB) i en bil,jag gillar den så mycket att jag skulle kunna kasta ut den genom fönstret.Ljudet är det iofs inget fel på,men maken till krångliga menyer får man leta efter.Dessutom verkar det inte finnas någon ID-tagfunktion medans man spelar upp en låt (bara när man söker efter en viss låt).
Jag har ett par billiga JVC i andra bilar,dom är jag däremot väldigt nöjd med och rekommenderar varmt.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 mars 2012
Ja just menyerna är väl inte direkt Kenwoods starka sida heller, skulle nog nästan vilja påstå att i dom nyare maskinerna (efter 7644/8044) är menyerna riktigt jäkla kassa! Totalt ologiska och röriga, men när enheterna låter så bra och kan så mycket mer än konkurrenterna så kan man stå ut med dåliga menyer. Konstigt dock att dom är så dåliga nu när dom uppenbarligen har kunnat göra dom helt okej för bara nåt år sen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

6 851 Inlägg
20 mars 2012
opeldrifter skrev:
Okej nu blir jag virrig i pannan. En säger si och en anna så tongue Men har du några tips på kenwood under 1000 lappen så shoot wink

KDC3051 och KDC3054U där är två under 1000:- wink

1 253 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
opeldrifter skrev:
okej så minst 1500 kr ska man lägga på en HU då? Blir att laga infästningen till löstagbara fronten på min pioneer som ligger på hyllan o se om den bräcker skiten som sitter i nu tongue

Beror väl lite på vad du vill att din CD ska klara av, mer en bara CD och radio, samt driva 4 högtalare på inbyggd effekt?

Den jag har nu är USB och SD kort plus cd men de 2 första funkar skit, hackar låten i småbitar var 30:e sekund tongue
Så någon med USB och SD kort eller så är ju något jag vill ha ist för att ha 100 skivor i handskfacket

6 851 Inlägg
20 mars 2012
ChriZtoffer skrev:
Ja just menyerna är väl inte direkt Kenwoods starka sida heller, skulle nog nästan vilja påstå att i dom nyare maskinerna (efter 7644/8044) är menyerna riktigt jäkla kassa! Totalt ologiska och röriga, men när enheterna låter så bra och kan så mycket mer än konkurrenterna så kan man stå ut med dåliga menyer. Konstigt dock att dom är så dåliga nu när dom uppenbarligen har kunnat göra dom helt okej för bara nåt år sen.

Tycker de har väldigt enkla menyer..är nog en fråga om vana.

6 851 Inlägg
20 mars 2012
opeldrifter skrev:
TT-Avant skrev:
opeldrifter skrev:

Den jag har nu är USB och SD kort plus cd men de 2 första funkar skit, hackar låten i småbitar var 30:e sekund tongue
Så någon med USB och SD kort eller så är ju något jag vill ha ist för att ha 100 skivor i handskfacket

Båda ja rekomendera dej har USB.

1 253 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Så bra smile Men ska se imorgon vad det är för Pioneer jag har ifall den spelar Mp3 isf får den vara kvar ett tag till minns inte då den bara legat på hyllan smile Annars blir det någon Kenwood skulle jag tro.

1 253 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
En DEH- 2100R var det så den spelar väl inte mp3 skivor befarar jag sad

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 mars 2012
TT-Avant skrev:
ChriZtoffer skrev:

Efter att ha pillat med både nyare Pioneer och Alpine samt äldre Kenwood så måste jag säga att dom nyare Kenwoodmaskinerna är väldigt röriga och ologiska i menyn, allt är ju bara i en enda klump å blandat med små å stora bokstäver! Men som sagt, dom vinner så mycket på övriga punkter så dom är ändå mitt favoritval i mellanklassen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

60 Inlägg
21 mars 2012
Kan starkt rekommendera Alpine, har mycket bra erfarenheter med deras maskiner.

Denna kan nog vara "rätt" för dig http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318852

6 851 Inlägg
21 mars 2012
ChriZtoffer skrev:
TT-Avant skrev:
ChriZtoffer skrev:

Efter att ha pillat med både nyare Pioneer och Alpine samt äldre Kenwood så måste jag säga att dom nyare Kenwoodmaskinerna är väldigt röriga och ologiska i menyn, allt är ju bara i en enda klump å blandat med små å stora bokstäver! Men som sagt, dom vinner så mycket på övriga punkter så dom är ändå mitt favoritval i mellanklassen.

Alpine har ja inte pillat med på ett tag nu. Men Pioneer har ja hållit på med endel och dem förstår jag mej knappt på alls, då är eller va ja ändå en ÅF för dem..Men som sagt, tycker de är knepiga att grejja med asså.

Sök