Nu blir de en jätteupdate!
I helgen har jag byggt en ny BH (BasHuv)
Denna refererar vi till som BH2
BH2 byggdes i 22mm Spån med en extra skiva som förstärkning ovanpå. Till denna användes biltemas sättlim som skulle vara speciellt för just limning av spån
Riktigt bra lim faktiskt!
Brukar köra på PL400 annars men detta limmet både flyter ut bättre, luktar godare o sen är det brunt så de ser inte lika jävligt ut
Dessutom skruvades det rejält och infästningarna på baslådan ändrades både för att göra BH2 starkare men även för att slippa luft-läckage som BH1 hade.
Vinkeln blev dessutom en aning större
BH2 åkte i på Fredag kväll så på lördag morgon tänkte jag att de kunde va kul o dra till Realcars bilträff. Tror att det var den tråkigaste träffen jag varit på faktiskt då där inte hände ett skit o va helt folktomt.. Va där en stund men när de började regna fick jag nog..
Blev till att fortsätta med bilen istället, slängde på en förstärkning på bakre lådväggen.
Rev ut allt ihop och satte Masonit invändigt i huven för att runda av. Sprayade in fogskum så de skulle bli stumt o fint
O sen den slutliga limningen o låta den stå o torka över natten
Passade på att klä om lådan då första klädningen inte blev särskilt bra
Sen fick huven lite svart sprayfärg och blev monterad i bilen igen
Svetsade även ett förstärkningsstag som ska hjälpa mot BH-flex
Med baksätet uppe
Batteriet på telefonen dog igen så vi fick göra en nöd-lösning, man tager vad man haver! Ville inte stå med tändningen igång på bilen så de blev att vi fick tag i ett av batterierna i verkstan, upptäckte att detta va tomt, fick tag i en batteri-laddare och sen va de fixat
När telefonen va igång igen så såg de helt plötsligt ut såhär
Och lite snickrande och klädande senare
Lite slutstegskopplande
Och sen
Nu är det kvar att koppla in det andra steget, göra dom sista coversen bak och göra covers fram
Sen e de bara lite småpill kvar o sen kan jag lägga all fokus på framdörrarna!