Idag blir de en rolig update! Har nu fått i dörrarna i bilen och kopplat in dom så nu tänkte jag slänga upp lite bilder på detta
Började med att provmontera dörrsidorna, lägg märke till att detta är den absolut första gången dörrsidorna ens provas på bilen! Hyffsad passform må jag säga!
Sen har jag sedan tidigare lovat lite bilder på kabeldragningen ut i dörrarna Tar man isär kontakten så ser man 2st stora rejäla kontakthål längst ner som inte sitter något i.
Så då drar vi fram en passande borr!
Och likadant i motsvarande konakt!
Sen är det bara att gå loss med kablarna!
Sen e de bara o dra ihop kontakten. Gjorde en tabbe på bilden o glömde gummit-tätningen som ligger inne i kontakten så jag fick dra ut kabeln o lägga dit den sen. Ingen big deal så tyckte inte jag behövde en ny bild
Sen fram med slipverktygen och gå loss på dörrsidorna! Kapade även upp hål för diskanterna framför handtaget
Missade att ta bild på själva klädningsarbetet tyvärr men här ser ni resultatet, klädde med grå filt, dels för att jag tycker det är snyggt med 2-färgat och det matchar instrumentbrädan. Tanken är att flocka dörrarna senare när jag har pengar till de men filten funkar fint så länge!
Blev lite sent så den andra dörren fick vänta att monteras till dagen efter! Här sitter även högtalarna i Slängde på insexbultar runt om på plastlisten för att vara säker på att dörren sitter där, den är ju trots allt en aning tyngre än vad orginalfästen är gjorda för
En liten helhetsbild, steget är dock som synes inte kopplat här
Bilder på när allt är kopplat, som ni ser sitter orginal instegsbelysning i dörrarna kvar då jag vill behålla så mycket "orginalitet" som möjligt och framför allt funtionaliteten är viktig!
Framdörrarna
Och ett bevis på att de går att öppna handskfacket med dörren stängd Det är drygt en centimeter över så mitt ögonmått funkade
Personligen gillar jag färgmatchningen skarpt!
Och för er som undrar var knapparna till bagage- och tanklucka har tagit vägen så sitter dom under framdörren
Slänger även upp ett filmklipp här om en liten stund:)
Nu kör jag stegen ganska nergainade, speciellt till framsystemet. Stereon Maxar på 35 och steget är gainat så pass lågt att det finns mer o ge även där. Dock storknar högtalarna strax efter 30..
På videon kör jag bara 25 då högtalarna inte är nära på inspelade Skruvar inte upp basen riktigt förän på slutet för annars hör man inte framsystemet på videon Ber om ursäkt för att det var så pass blåsigt
Och jag vet att de översta steget sitter en aning snett men de ska åtgärdas snart
Måste bara säga att det var synd att du var tvungen att "förstöra" ett så fint jobb med så simpelt som att klä dörrsidorna med sånt högtalartyg Ps. schysst timing på ditt sista inlägg: Kl 00.00.00
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Måste bara säga att det var synd att du var tvungen att "förstöra" ett så fint jobb med så simpelt som att klä dörrsidorna med sånt högtalartyg Ps. schysst timing på ditt sista inlägg: Kl 00.00.00
Klädseln är enbart temporär då dörrsidorna ska flockas senare Gjorde det mest för att testa färgen hur de såg ut med grått till de beigea
Ser mycket bra ut, får man höra på det någon gång?
Självklart får det provlyssnas! Det är trots allt hela meningen med bygget att det ska lyssnas på!
De ska vara en fröjd för örat! haha
Okej hur blev det med 2 diskanter per dörr, blev det skrikigt? (svårt att avgöra över en video)
Ärligt talat så blir de skrikigt på högre volymer, hade nog gott och väl räckt med en faktiskt! Tyckte delvis att det såg bättre ut med 2st och framför allt trodde jag att det behövdes för att möta upp alla middarna!
Går ju dock att ställa ner diskanten med men de har jag inte gjort än
Klädseln är enbart temporär då dörrsidorna ska flockas senare Gjorde det mest för att testa färgen hur de såg ut med grått till de beigea
Haha såg inte de me inlägget förrän du sa de hehe
Ok, du är förlåten då Men kom ihåg att jag kommer att syna den i Emmaboda
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Haha du är välkommen att kolla, provlyssna o ge kritik!
Haha du är välkommen att kolla, provlyssna o ge kritik!
Kommer om det inte regnar