2667
Sök

Volvo 855 R dör vid jämn gas och har dålig tomgång.

Laddtryck!
137 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Hej, min Volvo 855 R 1996 har börjat gå dålig. Idag när jag skulle åka från jobbet verkade allt vara frid och fröjd. Stannade sedan vid stopplikt och tyckte att bilens tomgång var lite ojämn, tänkte inte mera på det och körde vidare. Kör i 90 håller jämn gas och bilen rycker till/dör släpper gasen och bilen går som vanligt igen. Detta upprepas flera gånger på färden hem, Provade trycka plattan i mattan bilen varvade på för att sedan dö. Släpper gasen och bilen går bra för att sedan gå och rycka/dö. Bilen är absolut inte svårstartad varken när den är varm eller kall, däremot så verkar den gå bra när den är kall. Bilen är relativt nyservad med olja, oljefilter.stift och soppafilter , allt är orginal på bilen förutom 3" avgassystem från turbon.

Tack på förhand mvh Gilljam

111 Inlägg
23 mars 2012
va samma problem med våran 855a vi hadde förr luftmasso mätaren vare på våran då testa koppla ur den å se om de är lika då

Laddtryck!
137 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Har provat de den dör dåå med, och den bytte jag förra sommarn:p

11 Inlägg
23 mars 2012
Det kan vara en vakumslang som är dålig! Kolla efter sprickor!

11 Inlägg
23 mars 2012
Det kan vara en vakumslang som är dålig! Kolla efter sprickor!

1 808 Inlägg
23 mars 2012
Soppapumpsrelät?

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Laddtryck!
137 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
Gronwalls skrev:
Soppapumpsrelät?

Provade byta sopparelät och har kollat alla slangar osv utan resultat:( väntar på att mekanikern ska få tillbaka sin dator så han kan felsöka:p

Sök