2964
Sök

Laddtryck och kapacitet Mercedes c230 kompressor

517 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
#1
är det någon som vet hur högt laddtryck det är i en c230 kompressor? En 90talare tex eller nyare
och hur mkt kompressorn klarar av att pumpa Luft till.


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
23 mars 2012
#2
Kolla hur lite effekt de bilarna har. De klarar väll det å några % till. Inte värt å sätta på din stackars bmw.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

517 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
#3
det är det jag befarat ger väl ingenting dom är billiga dock wink


9 Inlägg
25 mars 2012
#4
man får vad man betalar för alex, men är du kompressor sugen så finns ju eaton kompressorer till okej priser!
ligger väl runt 5k beg...

hade en sån på min gamla passat g60 funka riktigt bra på den lilla motorn iaf...

varför köra fort när man kan flyga lågt med en Aero =)

517 Inlägg
25 mars 2012
Trådstartare
#5
Jo det är ju så hehe smile Mercedes har ju eaton på de flesta jag kollade iaf men smile jag får kika om jag hittar någon lämplig ger tillräckligt smile vore Coolt med kompressor men ekonomin får styra det hela


9 Inlägg
27 mars 2012
#6
eaton m45 hade ja på min ... den räcker nog rätt bra till din bmw wink

varför köra fort när man kan flyga lågt med en Aero =)

517 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
#7
du får ju tänka på att min motor har 192häst redan wink


9 Inlägg
31 mars 2012
#8
ja o det e ju knappast nått o skryta med wink

varför köra fort när man kan flyga lågt med en Aero =)

5 111 Inlägg
31 mars 2012
#9
Minns jag rätt är det Eaton M62 i Mercedes 230. Har också för mig att laddtrycket är riktigt mesigt och att själva kompressorn klarar av att snurras mycket fortare utan problem. Men det beror ju också på hur mycket du tänkt varva och hur stor motor du tänkt sätta den på.

Finns exceldokument som snurrar på nätet där man kan beräkna kompressor efter motorn. Dock minns jag inte var nu.


517 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
#10
race_maniac skrev:
ja o det e ju knappast nått o skryta med wink

Ne de äre väl inte men med Tanke på att en 230kompressor har 193häst så gör nog inte den så stor nytta på min motor utan uppställt laddtryck hehe


517 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
#11
Volvo544special65 skrev:
Minns jag rätt är det Eaton M62 i Mercedes 230. Har också för mig att laddtrycket är riktigt mesigt och att själva kompressorn klarar av att snurras mycket fortare utan problem. Men det beror ju också på hur mycket du tänkt varva och hur stor motor du tänkt sätta den på.

Finns exceldokument som snurrar på nätet där man kan beräkna kompressor efter motorn. Dock minns jag inte var nu.

den ska sitta på en 2.5liters bmw 6a i så fall om det går få upp effekten med 40-50% med en sådan kompressor ligger nu på 192häst sugmotor.


9 Inlägg
1 april 2012
#12
ja gissar att du lätt skulle få ut 240hk med en sådan kompressor.. med rätt storlek på remhjul! synd bara att dom låter som en backväxel när dom får jobba wink

varför köra fort när man kan flyga lågt med en Aero =)

517 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
#13
behövs nog en större då wink så man hamnar på närmare 300 med 0.5-0.6bar hehe



Sök