3137
Sök

Rasat 1an & 2an omsvetsad ZF Volvo 940?

246 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Hej på er..

Började burna på 1an, skulle lägga i 2an men den gick inte i (ingen miss) utan det var bara stumt..

3an, 4an, 5an och backen fungerar som vanligt..

Rev när spakställ och kikade och provade på lite olika sätt men växlarna går ändå inte i..

Har inte rivit ner lådan än, men det är väl det man får göra för o se om det har hänt nåt?

Tror ni de två växlarna har rasat? Eller har ni nåt annat tips?

Tacksam för svar innan jag river bort allt..

MVH /Jocke

246 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Mjo det är väl tyvärr så.. Jag borde vara den första som kör med knappt 200 hk och rasar en zf?

Detta är ju då lådan jag pratar om, har för mig att det går att skruva bort hela skiten, och skruva dit en ny låda till min nuvarande sprängkåpa?

https://www1.garaget.org/gallery/images/93/92684/92684-fef39c4343528bd07419bfc6fc76271e.jpg
zf

24 Inlägg
23 mars 2012
Ja de kan du göra=) ja ha låda å köpa;)

246 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
940FTT skrev:
Ja de kan du göra=) ja ha låda å köpa;)

hmmmm wink

Ska riva bort skiten och kika lite först så får man se om det är helt trasigt där inne.. jävla skit..
Senast redigerat av NTCRS (23 mars 2012)

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 mars 2012
Nej de är omsvetsning avlådansom  gäller eller byta allt innehåll :p

får du inte i 1-2an å de inte uppstod nått skrap när du växlade har du säkert krökt nån skiftgaffel i lådan å du får inte i växlarna pga avde
rasat dreven lär du inte gjort, de hör man.

riv isär skiten om du är lite händig å kontrollera... växelådor brukar inte vara så svårt å kolla över

246 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Xuri skrev:
Nej de är omsvetsning avlådansom  gäller eller byta allt innehåll :p

får du inte i 1-2an å de inte uppstod nått skrap när du växlade har du säkert krökt nån skiftgaffel i lådan å du får inte i växlarna pga avde
rasat dreven lär du inte gjort, de hör man.

riv isär skiten om du är lite händig å kontrollera... växelådor brukar inte vara så svårt å kolla över

När jag först försökte få i 2an var det stumt och gick inte i.. när jag sen hade kört hem så provade jag, då skrapade den nå jävulskt.. Vad säger det?

Aa ska riva den nån dag nu.

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 mars 2012
jag skulle tro att du har dragit sönder växelkulissen/ skiftgafflarna i lådan.

och nu när du växlar så går inte växeln riktigt i och de skrapar.

OM du har motorn avstängd kan du få i 2an då, starta bilen å köra iväg på 2an?

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 mars 2012
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg så kan de se ut innuti en låda om man växlar hårdare än tänkt å vad lådan är gjord för....

gick inte å få i 2-3ans växel ordentligt, hoppade ur vid belastning....

246 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Nej går inte att få i 2an även om motorn är avstängd, går inte i och om man tvingar den skrapar den som fan..

One Man Clan
4 287 Inlägg
23 mars 2012
tror du har krökt nått i lådan, du får inte i växeln ordentligt... hade de varit synkring eller dy hade du fått i växeln me motorn avstängd.

Sök