3115
Sök

Lite el problem, Audi Cab 2.8 -1997

Lastbilschaufför
257 Inlägg
27 mars 2012
Trådstartare
Tjenare..
Bilen det handlar om är min Audi Cab 2.8 - 1997 med AC!

Har skrivit på NordicAudi men inte fått något svar än så skriver här med smile

Det är ju så att min motor temp mätare i instrumentet lever sitt egna lilla liv.
Den kan helt plötsligt få för sig att ligga på 60c, sen krypa sig upp till en närmare 93c och sen för att sjunka ner tills botten för att antingen stanna där resten av resan eller börja om ifrån början att den pendlar lite var stans och visar lite som den vill.

Har någon varit med om något liknande som eventuellt kan dela med sig av sin visdom? smile
Nån givare eller kan det vara instrumentet?

-

Jag vet inte ifall ovanstående problem har att göra med att jag inte får in så mycket värme i bilen.
Jag kan sitta och köra på högsta värmen och luften som sprutar ut är bara lite ljummen
Vart tycker ni att man ska börja kolla?

-

Fläkten i bilen har med sitt egna lilla liv!
Man kan starta bilen en dag och så går fläkten på alla lägen och så håller det sig så några dagar och sen helt plötsligt en dag så funkar bara fläkten på högsta läget, för att sen efter några få dagar återvända till att alla lägen funkar igen.

Rätt så jobbiga problem i mina ögon som jag mer än gärna vill ha lite stöd för att lösa
Tacksam för svar! smile

Mvh Danne

Four Rings To Rule Them All

Officiell Däcksparkare
919 Inlägg
27 mars 2012
låter som jordfel.. Men det är bara min tanke smile

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502

Lastbilschaufför
257 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
Hmm.. Får ta och gå över jordpunkterna smile

Att man inte tänkte på det själv är lite pinsamt faktiskt ^^,

mvh Danne

Four Rings To Rule Them All

3 Inlägg
6 april 2012
Kolla upp vart tempgivaren på motorn sitter, är den inte för krånglig eller för dyr att byta så testar du med det. Annars skulle jag sålt den.

Mvh

Sök