Fick en P-böter idag utanför skolan då jag skulle snabbt in på toa. 13min senare så har jag fått en böter på 500kr.
Ska man inte kunna gå in och skita utan att behöva betala 500kr?
Överklagade men polisen sa att det kan ta ett par månader...
Jag stod på en plats som hade "parkeringsförbud". Stod några meter utanför skolan (trottoaren) då varenda bil ställer sig så och står där i flera timmar. Men ska man in å lätta på trycket i arslet så får man hosta upp 500kr.
Kommer det gå att överklaga eller var det ett dyrt toabesök?
Klart det går att överklaga. Sedan hur stora dina chanser att vinna är beror ju helt på hur platsen ser ut, vilka skyltar som markerar parkeringsförbudet som finns eller om det är underförstådda regler som stödjer parkeringsförbudet (exempelvis för nära övergångsställen, för nära korsningar etc etc). Och dem vet hittills bara du.
Men som sagt - betala först. Överklaga sen.
Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
P-förbud är ju precis vad det heter oavsett orsak,, nog ingen ide och överklaga... du stog ju där. Be a man and pay
Kanske dags för gorg att göra en klagomur..
Jo, men är man skitnödig efter att ha kört 5mil så vill jag snabbt in och lätta på trycket. Övningskörningsbilarna, lärarna och andra bilar kan stå i timmar.
Och har man 1050kr som inkomst så är det ganska dyrt med 500kr för att få gå på toaletten.
P-förbud är ju precis vad det heter oavsett orsak,, nog ingen ide och överklaga... du stog ju där. Be a man and pay
Jo, men är man skitnödig efter att ha kört 5mil så vill jag snabbt in och lätta på trycket. Övningskörningsbilarna, lärarna och andra bilar kan stå i timmar.
Och har man 1050kr som inkomst så är det ganska dyrt med 500kr för att få gå på toaletten.
Lär dig parkeringsreglerna så slipper du betala en krona.
Fick en P-böter idag utanför skolan då jag skulle snabbt in på toa. 13min senare så har jag fått en böter på 500kr.
Ska man inte kunna gå in och skita utan att behöva betala 500kr?
Överklagade men polisen sa att det kan ta ett par månader...
Jag stod på en plats som hade "parkeringsförbud". Stod några meter utanför skolan (trottoaren) då varenda bil ställer sig så och står där i flera timmar. Men ska man in å lätta på trycket i arslet så får man hosta upp 500kr.
Kommer det gå att överklaga eller var det ett dyrt toabesök?
Du vet, jag skulle kunna ställa mig mitt i en korsning om jag ska in nånstans och lätta på trycket..men det gör man ju inte pga förbud. Jag hade inte ens försökt överklaga ett sådant beslut. Förbud är förbud. Hade varit en annan sak om det hade varit 5-minutersparkering eller nåt liknande.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Jag körde i 120 på 70 väg och jag förlorade med körkortet. Men jag var ju pissnödig så det borde inte få hända ? Nu måste jag gå vidare med det här. Man kan ju inte behöva följa regler när man är pissnödig. Dessutom kör ju 'alla andra' för fort så då får ju jag också göra det ?
Nej du TS. Betala din bot och lär dig parkera istället.
"jag var så fruktansvärt skitnödig och ansåg mig få bryta mot parkeringförbudet, för de gör alla andra. Och jag anser att jag har mer befogenhet för att inte skita ner mig"
Du insåg nog där att de är lönlöst att överklaga? Parkera rätt så blir de billiga toabesök i framtiden.
Får ta den hårda vägen och betala boten. Det är inga skyltar som säger "parkering förbjuden" utan är totalt "skyltfri". Hade det varit skylt om förbjuden parkering hade jag hellre skitit på mig än att skaffa en p-bot..
Får ta den hårda vägen och betala boten. Det är inga skyltar som säger "parkering förbjuden" utan är totalt "skyltfri". Hade det varit skylt om förbjuden parkering hade jag hellre skitit på mig än att skaffa en p-bot..
Vad säger markeringarna på gatan då?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.