4233
Sök

Att förregistrera en bil / få ut registreringsbevis och svenska nummerplåtar.

73 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Ja, detta på en bil som passerat ursprungskontroll, hur går man tillväga?

Läste nått om nån Tillfällig registrering men det är inte det jag söker, på en sån måste man pynta försäkring 1500:- plus så får man ut röda tidsbegränsade plåtar och inte svenska riktiga.

Jag vill ha in bilen i registret, utan att registreringsbesikta den, detta då det är lite modifieringar till som ska göras.

Sååå, alla kallar detta _förregga_. Var vänder jag mig, vad heter det _egentligen_ , var finns ansökningsformulär, osv osv.

Detta verkar vara en väldigt hemlig grej då jag helt gått bet på att hitta info kring det....

73 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Ingen?

Det ÄR verkligen en hemlig grej va? wink

Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 april 2012
Testa att ringa bilprovningen imorgon...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

146 Inlägg
1 april 2012
hittade lite info på zatzy
http://www.zatzy.com/allmaent/370960-ka … egare.html
http://www.zatzy.com/allmaent/260018-fo … ering.html

och i den sista länkade tråden så är det en som länkat till en sida på vägverket (som dessvärre inte finns kvar) så det borde ju finnas nån info om samma sak på transportstyrelsen.

73 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Jag har redan skrivit om den länken i Trådstarten...

Forummoderator
18 004 Inlägg
2 april 2012
En reg-besiktning måste du göra. Där mäts och vägs bilen. Sen återstår en vanlig besiktning. Har själv tagit in lite bilar från Tyskland. De tidsbegränsade tillfälliga plåtarna du nämner går att få ut efter ursprungskontrollen. Men för att få svenska plåtar är det Regbes som gäller! Efter en regbes är bilen godkänd för att köra på svenska vägar. Men du har kvar en vanlig bes! Sen är det lungt...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

73 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Det var visst fram till och med förreggning fanns. Nu finns bara tillfällig registrering vilket man kan skita i.

Regbes är nästa anhalt.

Sök