Laglig streetrace i Västerås den 5 Maj på stenbygatan.
Klasser i år alltså: Framhjulsdrivna bilar Bakhjulsdrivna bilar Fyrhjulsdrivna bilar Outlaw klass bilar Motorcycklar Mopeder 50cc Mopeder 70cc Mopeder 90cc
Förra året hade vi bara bilar... i år går ett steg högre och låter Motorcyklar och mopeder vara med och tävla i egna klasser.
Så föranmäl dig på hemsidan http://www.arosstreet.se , om du vill vara med och köra. För att få köra måste man täckna en försäkring i SMA (svenska motorsportsalliansen). Går och lösa en helårslicens för 350kr på http://www.svenskamotorsportalliansen.se/ Det går med att lösa endagslicens på plats för 150:-
Vi hade tur förra året med vädret och vi hoppas att vi har lika tur i år. Men ifall vädret skulle bråka med oss har vi några backup datum.
Inträdet är 50kr per person (Gäller även förare) Barn under 12 år kommer in gratis med målsmans sällskap.
Publik insläpp 19.00 Förarinsläpp och besiktning sker mellan 18.00-19.00
Värt att nämna i tråden, som är grymt som fan, är att i år har vi tidtagning! Så få med alla era vänner så dom kör också! Sprid ordet! osv osv!
Måste sprida till mina moppekompisar, vet bla 2st som är väldigt tävlingsinriktade. Jag tror med lite tur kommer dom dominera 50cc klassen med tider på 1.20min och 1.24min på 201m.
Värt att nämna i tråden, som är grymt som fan, är att i år har vi tidtagning! Så få med alla era vänner så dom kör också! Sprid ordet! osv osv!
Måste sprida till mina moppekompisar, vet bla 2st som är väldigt tävlingsinriktade. Jag tror med lite tur kommer dom dominera 50cc klassen med tider på 1.20min och 1.24min på 201m.
Är väl bättre du anmäler dig med värstingen! ses vi i out-law klassen?
Kommer säkerligen bli en "stor stege" med alla klasser, så ni vet, om ni inte startar mot varann så får ni väll kämpa er upp i stegen till ni gör det Annars så finns det fria åkningar, vilket det brukar det alltid bli och finnas tid till
Kommer säkerligen bli en "stor stege" med alla klasser, så ni vet, om ni inte startar mot varann så får ni väll kämpa er upp i stegen till ni gör det Annars så finns det fria åkningar, vilket det brukar det alltid bli och finnas tid till