3366
Sök

HJÄLP!! Donat elektronik och nu är bilen död, vad göra..

39 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Hej,
Gäller en Audi A4 2003.
Jag har tagit bort mina xenonkonverteringar idag och tagit bort en eldragning.
Nu när jag är klar och skall köra iväg är bilen helt död. Jag vrider nyckeln och inget tänds alls. Jag kan inte ens låsa upp/låsa med fjärr eller nyckel.
Jag testar att ladda lite för å kolla om jag tillfälligt gjort kortis, men ingen skillnad och laddaren visar ok på batteriet. Litar inte på det utan testar med annat batteri genom att ta bort minus från gammalt batteri och drar plus med startkabel till nya och minus på nya batteriet till jord på bilen. Sprakar lite lite när jag kopplar in men ovanligt lite. Samma sak med detta batteri, inget händer. Har jag konstant kortis? Då borde det spraka vilt eller hur.
Finns någon huvudsäkring som kan ha gått?

Snälla hjälp..

Of World
3 369 Inlägg
5 april 2012
hade precis samma problem med min MB jag lämnade in på felsökning hos MB och det var säkring till startmotorn som hade gått! funkar radion och dessa grejer då?

huvudsäkring kan ha gått ochså.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

39 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Absolut ingenting fungerar. Alltså inte ens den elektriska "knappen" till bagaget funkar.

Radio, instrument och allt är dött. Varenda liten lampa.

39 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Batterierna är ok, har just kollat dem med testlampa. Så någon form av respons borde jag få i bilen tycker jag. Åtminstone innerbelysning borde funka.

Of World
3 369 Inlägg
5 april 2012
Har du en säkringsmätare?

när du vrider om nyckeln, kommer du till tändningen?

eller händer inte ens till där?

går bränslepumpen igång?

kolla säkringarna, eller lämna in för felsökning, kostar 500kr och det är värt.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

39 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Inget gick igång när jag vrider, pump, ljus instrument. Knäpptyst totalt.

Men nu fungerar den igen. Måste vara glapp någonstans. Fungerade efter att jag kollat alla säkringar på baksidan och känt på styrboxens kontakter m.m. Under ratten. Läskigt, allt funkar nu men jag vet inte som var fel. Som att en pol inte hade kontakt men plötsligt fick det. ( jag kollade detta, lovar)

Tack för några snabba svar..

Ses på elmia på lördag, men då tar jag 335an..
Senast redigerat av Dieselsmurfen (5 april 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 127 Inlägg
5 april 2012
har varit med om en a4 som fuckade ihop allt när vi kopplade in obd och gjorde lite ändringar

dock gick den runt och allt men vägrade att starta men en avlyftning av batteri polen löste problemet

säkert något sånt eller att polen inte satt fast
så kolla att den sitter fast ordenkligt

Kör fort så hinner inget hända...

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök