2966
Sök

Mercedes Benz e320 cdi. Halvgas och ibland knappt det, så tänder sig EPC

Sothora <3
1 201 Inlägg
14 april 2012
#21
Du har en eller flera otäta ventiler, eller sneda. Alternativt har en spridare ballat ur

Bildemonterare samt egen verkstad. !

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
#22
Mercedesturbodiesel skrev:
Du har en eller flera otäta ventiler, eller sneda. Alternativt har en spridare ballat ur

har väldigt svårt och tro att en eller flera spridare bara blivit otäta bara över natt..
därimot spridare är mer troligt. men hur vet jag vilken spridare som är paj?

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

Sothora <3
1 201 Inlägg
14 april 2012
#23
Du verkar ju kunna det här, så de är bättre du svarar då..

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Sothora <3
1 201 Inlägg
14 april 2012
#24
Hur långt har den gått?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

Sothora <3
1 201 Inlägg
14 april 2012
#25
ötäta ventiler kan uppstå på en millisekund.. Eller så har du rentuav krökt eller skadad ventil..

Bildemonterare samt egen verkstad. !

225 Inlägg
14 april 2012
#26
kan vara flera fel oxå, tryckregleringsventilen i bakkant på railen kan oxå strula, men du måste ta den till nån som kan koppla upp bilen och kolla ärvärdena på spridarna och ev en läckagekontroll på spridarna(invärtes läckage då)

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
#27
mbfidde skrev:
kan vara flera fel oxå, tryckregleringsventilen i bakkant på railen kan oxå strula, men du måste ta den till nån som kan koppla upp bilen och kolla ärvärdena på spridarna och ev en läckagekontroll på spridarna(invärtes läckage då)

har fått felkod på givaren i railen.. men är värdet stämmde på den givaren då, men får kolla med datorn igen vilken/vilka spridare som inte funkar..

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
14 april 2012
Trådstartare
#28
Mercedesturbodiesel skrev:
ötäta ventiler kan uppstå på en millisekund.. Eller så har du rentuav krökt eller skadad ventil..

men hur då? har ju inte kört med bilen knappt.

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

Sothora <3
1 201 Inlägg
14 april 2012
#29
kan tala om för dig att de kan hända bara du startar den,

Jag gick ifrån en perfekt gående motor till en med 4 krossade ventiler bara då ja starta den

Bildemonterare samt egen verkstad. !

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#30
Mercedesturbodiesel skrev:
kan tala om för dig att de kan hända bara du startar den,

Jag gick ifrån en perfekt gående motor till en med 4 krossade ventiler bara då ja starta den

okej, där ser man... btw motorn har gått 52k

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

Sothora <3
1 201 Inlägg
15 april 2012
#31
Då är de stor risk för att ditt insug har sotat igen totalt.

Iom, att du har egr ventil får du in massa avgaser i insuget..

Och då sotar de igen, även så får du massa sot på ventilskaften och då kärvar dom i styrningar osv. Du har garanterat en topprenovering framför dig!

Bildemonterare samt egen verkstad. !

2 174 Inlägg
15 april 2012
#32
hände exakt samma på min e270 cdi, tog felkoder visa sig vara luftmassemätaren, ibland gick den som 50 hk och ibland fullt, glappade typ. Köpte en ny från england 450 ink frakt mekonomen tog 1100, går som en dröm nu aldrig gått så fint smile


2 174 Inlägg
15 april 2012
#33
i mitt fall varva den ej mer än 3000 rpm heller då den går i limp home läge, mercorna kan gå i limphome i lådan, då håller den i växeln och vill inte växla, eller i motorn då varvar den ej mer än 3000 varv.


TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#34
Mercedesturbodiesel skrev:
Då är de stor risk för att ditt insug har sotat igen totalt.

Iom, att du har egr ventil får du in massa avgaser i insuget..

Och då sotar de igen, även så får du massa sot på ventilskaften och då kärvar dom i styrningar osv. Du har garanterat en topprenovering framför dig!

helvete vilken optimist du är då.... tyvärr är det nog inte som du säger eftersom att de inte låter om man kör lugnt och inte hela tiden..

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#35
hangman skrev:
hände exakt samma på min e270 cdi, tog felkoder visa sig vara luftmassemätaren, ibland gick den som 50 hk och ibland fullt, glappade typ. Köpte en ny från england 450 ink frakt mekonomen tog 1100, går som en dröm nu aldrig gått så fint smile

aha, har fått felkod på lmm på min med.. (lmm mätfilm fet?)
hade 20st lagrade felkoder när jag köpte min, när vi raderade alla och jag åkte ut och tryckte på så fick jag felkod på bränsletrycksgivare fel eller ogiltig signal..
och min går inte alls när den slår ifrån, och så står de EPC - Contact Workshop i färddatorn..
men måste fixa fram spridare och byta givaren sen ska jag kolla felkoder igen smile

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

Sothora <3
1 201 Inlägg
15 april 2012
#36
Alltså du tjänar o lyssna på mig!! Gör ett komptest!! Lovar dig det är knas med toppen..

Bildemonterare samt egen verkstad. !

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
#37
Mercedesturbodiesel skrev:
Alltså du tjänar o lyssna på mig!! Gör ett komptest!! Lovar dig det är knas med toppen..

okej, säger du det så.

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

2 656 Inlägg
16 april 2012
#38
Bjurstroem skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:
Alltså du tjänar o lyssna på mig!! Gör ett komptest!! Lovar dig det är knas med toppen..

okej, säger du det så.

varför frågar du på ett forum när du är arrogrant och inte verkar lyssna????


2 174 Inlägg
16 april 2012
#39
Bjurstroem skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:
Alltså du tjänar o lyssna på mig!! Gör ett komptest!! Lovar dig det är knas med toppen..

okej, säger du det så.

Han har fel vet inte vad n pratar om. Får du toppras i en Merca diesel går det inte dra runt motorn kolvarna går emot tvärstopp. Den går ju bra ibland lixom. Jadu finns folk till allt smile


TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
#40
ekelund88 skrev:
Bjurstroem skrev:
Mercedesturbodiesel skrev:
Alltså du tjänar o lyssna på mig!! Gör ett komptest!! Lovar dig det är knas med toppen..

okej, säger du det så.

varför frågar du på ett forum när du är arrogrant och inte verkar lyssna????

för att han antagligen inte har en aning om vad han pratar om som många tyvärr gör på sådana sidor, har kollat kompet, kedjor, drev osv osv................... och allt är kalas bra, dock är 2ans och 3ans spridare kass, men kunde mycket väl varit toppras.. men har gått 3år på fordons gymnasie och har erfarenhet av toppras, och detta lät verkligen inte som det.. osv osv, nått mer du undrar över?

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)


Sök