2665
Sök

Bussningar bmw e36 320

24 Inlägg
9 april 2012
Trådstartare
Tjenare! har en bmw e36 320i årsmodell 94.... det jag undrar! hur många bussningar sitter det under bilen och vart sitter dem? har börjat klonka när man växlar och i smågupp så antar att bussningarna är slut!

tror det blir powerflex bussningar men hade vart bra att veta hur många man ska beställa! tänkte alltså byta alla när jag ändå börjar! smile

Tacksam för svar! smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
9 april 2012
Är inte bara bussningar som kan klocka...Leder kan klonka de med! Iaf i framvgnen bör man byta följande: Bärarmar, bärarmsbussningar,k-hämmarstag samt styrleder.
Bakvagnen har i runda slängar 12-13 bussningar. De som brukar slitas är främre bärarmsbussningen samt de 4 bussningarna till diff-bryggan. Annat som kan klonka är dels diffen, samt kardan inkl dess upphängningar/knutar eller växellåda.
Jag skall själv lämna in min E36 för byte av ALLA bussningar/leder i bak & framvagn, inget man gör hemma i garaget direkt.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

24 Inlägg
15 april 2012
Trådstartare
Vad kostar det att lämna in den ungefär då? smile

...has left the building...
4 474 Inlägg
15 april 2012
Jag har fått i uppgift att mitt "arbete" (dvs byte samtliga bussningar fram+bak, ej k-hämmarbussningar dock, renovering+blästring+målning av bromsok, byte ingående packbox diffen, blästring+målning av bakvagn) tar ca 20-25 timmar i anspråk. Det är ytterst få som vill/kan åta sig jobbet, men jag har fått en indikation på kring 15" arbetskostnad av en verkstad. När jag gjorde ett liknande jobb på E34 (bytte ALLT i chassiet inkl målning av delar, ny kardan, nya hjullager mm, framvagnsintällning mm) så gav jag 18" utan kvitto, endast jobb, dock gjort hos en duktig BMW mek som inte är billig...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök